"נקדם שלום בר קיימא"

מלך מרוקו בירך את רה"מ הנכנס נפתלי בנט

המלך מוחמד השישי, שחתם על הסכמי הנורמליזצי עם נתניהו, כתב לרה"מ הטרי: "מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה הפעיל ובמאמציה הטובים לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מלך מרוקו (צילום: shutterstock)

העולם מתרגל למדינת ישראל שאינה בראשות בנימין נתניהו: מלך מרוקו, מוחמד השישי, שלח היום (רביעי) אגרת ברכה מיוחדת לראש הממשלה, נפתלי בנט, לרגל כניסתו לתפקיד.

באגרת ששלח כתב מלך מרוקו, שחתם עם ראש האופוזיציה הטרי, בנימין נתניהו, על הסכם הנורמליזציה: "אני שמח לשלוח אליך ברכות חמות ואיחולי הצלחה לרגל היבחרך לראש ממשלת מדינת ישראל. אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש בפניך, כי ממלכת מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה הפעיל ובמאמציה הטובים לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, אשר יבטיח לכל עמי האיזור חיים זה לצד זה בבטחון, יציבות וידידות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השיב: "אני מודה להוד מלכותו, מלך מרוקו מוחמד השישי, על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והבטחון באיזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

אגרת זו של מוחמד השישי מצטרפת לשורת מנהיגים מרחבי העולם שבירכו את ראש הממשלה בנט לרגל כניסתו לתפקיד, בהם: נשיא ארצות הברית, נשיא רוסיה, נשיא אוקראינה, נשיא ארגנטינה, נשיא ברזיל, נשיא קזחסטן, נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, יורש העצר וראש ממשלת בחריין, קנצלרית גרמניה, קנצלר אוסטריה, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת הודו, ראש ממשלת קנדה, ראש ממשלת איטליה, ראש ממשלת הונגריה, ראש ממשלת יוון וראש ממשלת מלטה.

בנוסף, גם שר החוץ יאיר לפיד זכה לברכות רבות מעמיתיו ברחבי העולם, כולל ממזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שכבר בשיחה הראשונה הזמין אותו לוושינגטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר