"למניעת הישנות האסון"

בראשון תוקם ועדה ממלכתית לאסון מירון; כמה היא תעלה

גנץ וליברמן הניחו על שולחן הממשלה את הצעת ההחלטה לחקר האסון האזרחי הגדול בהיסטוריית המדינה • הוועדה תנסה לנתח את השתלשלות האירועים • בפנים: העלות של הוועדה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מדליקים נרות בזירת האסון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יותר מחודש וחצי לאחר אסון ל"ג בעומר במירון, ואחרי שממשלת נתניהו-גנץ, בעיקר בגוש הימין-חרדים, מנעה הקמת ועדה מסודרת לבדיקת כל הגורמים לאסון ואיך מונעים את הישנותו, ההחלטה הראשונה של הממשלה ה-36 תעסוק בדיוק בזה.

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן הגישו לשרי הממשלה את הצעתם המלאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בלתי תלויה ובראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, לחקר האסון האזרחי הגדול בהיסטוריית המדינה.

ההצעה צפויה לעבור פה אחד, באישור גוש לפיד וגוש בנט, וניתנה הסכמה רשמית מראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון הפנים עמר בר לב.

בהצעת ההחלטה שהגישו שרי הביטחון והאוצר לשרים נכתב: "הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר, וכן מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים, ובתוכם אירועי פולחן דתיים ומקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, במיוחד אירועים רבי משתתפים".

הצעת ההחלטה שהוגשה לשרים (דוברות שר הביטחון)

מטרת הוועדה תהיה להמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים, בעיקר ב"מקומות פולחן", כולל הסדרת האחריות על ניהול טקסים ויצירת מנגנון תקצוב ראוי. עלותה המוערכת של הוועדה: שישה מיליון שקלים, וחמישה תקני כוח אדם לפעילות הוועדה.

על פי ההצעה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתאם את התקדמות ועדת החקירה, מכיוון שבמקביל מתנהלות שתי חקירות הקשורות לאסון: חקירה פלילית במשטרה וחקירה במחלקה לחקירות שוטרים, הבודקת את פעילות כחולי המדים בשעת האסון.

שר הביטחון בני גנץ, שהכניס את הקמת ועדת החקירה הממלכתית להסכמים הקואליציוניים של כחול לבן ויש עתיד, כתב: "זה חוב מוסרי למשפחות ולא פחות מכך - זהו צעד חשוב שנועד למנוע אירועים טראגיים שכאלו בעתיד. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן על התמיכה בהצעה והסיוע בקידומה".

שר הביטחון בני גנץ. כלל את הקמת הוועדה בהסכמים הקואליציוניים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ישראל ביתנו אמר: "התחייבנו וקיימנו. הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון. מדובר במאמץ משותף שלי ושל שר הביטחון בני גנץ בסוגייה חשובה שתעשה צדק עם המשפחות ותמנע את האסון הבא במדינת ישראל".

הח"כ מ'יש עתיד' בריאיון על ועדת החקירה לאסון מירון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר