נכנס לזירה

גנץ: תתמכו בחוק איחוד המשפחות; בליכוד מסרבים

שר הביטחון פנה לראש האופוזיציה, בניסיון לפתור את ספק העברת הוראת השעה: "יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי" • הליכוד עומד בסירובו, במטרה להביך את הקואליציה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בתמוז תשפ"א | 17.06.21
שר הביטחון, בני גנץ. "שיקול ביטחוני" (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד קיימת שלושה וחצי ימים, וכבר מקרטעת. הרקע לכך הוא חוק איחוד משפחות, או בשמו הרשמי "צו האזרחות והכניסה לישראל": הוראת שעה שנחקקה בשנת 2003, בימי האינתיפאדה השנייה, ומטרתו היא מניעת מתן אזרחות או תושבות ישראלית לפלסטינים תושבי יהודה, שומרון ועזה, שנושאים לערבים ישראלים.

כדי לוודא את אישור החוק, נכנס למגרש שחקן שאמור להיות מעתה פעיל פחות בענייני היום-יום של הממשלה והקואליציה: יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ. עד לא מכבר כיהן גנץ כמחזיק גוש כחול לבן בממשלה ובכנסת והיה אחראי על חצי הכוח בממשלה ובקואליציה, אך כעת, כשהמושכות עברו לידי נפתלי בנט ויאיר לפיד, כוחו צומצם.

על אף זאת, פנה שר הביטחון גנץ ליריבו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת החוק, על אף שלאופוזיציה יש רצון לראות בכישלון מיידי של הקואליציה. "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי. יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי", כתב שר הביטחון.

גנץ פנה אישית לנתניהו, עד לפני שבוע שותפו לראשות הממשלה, ואמר: "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל". בנוסף, גנץ הדגיש את פנייתו גם לחברי מרצ ורע"מ: "מצפה מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק".

גנץ ונתניהו, בימיהם כראשי הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יו"ר כחול לבן גנץ הנחה את יו"ר סיעתו, ח"כ איתן גינזבורג, לסייע ליו"ר הקואליציה הטרייה, עידית סילמן מימינה, לגייס את כלל "המרכיבים הציוניים" בכנסת, כדי להבטיח את הרוב להעברת החוק.

בתגובה לפנייה הפומבית, הגיבו בליכוד: "מי שביטחון ישראל חשוב לו, לא מקים ממשלה עם רע"מ; מי שביטחון ישראל חשוב לו, עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר