סאגת 'איחוד המשפחות'

הליכוד: "בנט מופקר; חוצפה שדורש שנעזור לו"

בליכוד לא מוכנים להתחייב לתמוך בחוק שימנע איחוד משפחות פלסטיניות וישראליות, ולהציל בכך את קואליציית בנט, הלחוצה ממפלה בנושא בשבוע הבא, בשל התנגדות הפלג השמאלי בה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלושה וחצי ימים לאחר השבעת הממשלה, ומשבר קואליציוני ממשי ראשון כבר ניצב על שולחן הקואליציה המוזרה, המשתרעת מימינה ועד מרצ ורע"מ. הפלג הימני בממשלה, החושש ממפלה קרובה בנושא ביטחוני רגיש, מבקש את עזרת הליכוד, אך בינתיים נדחה בתקיפות.

כזכור, תוך שלושה שבועות הכנסת צריכה לאשר את 'חוק איחוד המשפחות', שקיים כהוראת שעה מ-2003, ואמור למנוע כניסת קלה של בני זוג פלסטינים, המתגוררים בשטחים ונשואים לערבים ישראלים, לשטחי ישראל.

הרוב הדחוק של ממשלת בנט-לפיד מושתת על מפלגות מרצ ורע"מ, שלפחות חלקים בהם מתכוונים להתנגד לחוק המהווה אפרטהייד בעיניהם. ברע"מ עוד לא הכריזו רשמית כיצד יפעלו, אך במרצ ח"כ אחד, מוסי רז, כבר הודיע שיתנגד.

בימינה ציפו לתמיכת האופוזיציה בהעברת החוק, אך נכון לשעה זו, בליכוד דווקא נוטים להתנגד לאישור החוק, כדי להביא לפירוק הממשלה מהר ככל הניתן. בישיבת סיעה שערכה המפלגה, רוב חברי הכנסת נקטו בשיטה התקיפה, הקוראת להתנגד, ומיעוט קראו לתמוך, בשל חשיבות החוק. החלטה סופית לא צפויה ליפול היום, זאת כדי להמשיך וללחוץ את הקואליציה.

נתניהו מטיח השבוע, בפני בנט: "ממשלת רעננה בתמיכת איסלאם קיצוני" (צילום: ערוץ כנסת)

בליכוד תקפו את שר הביטחון בני גנץ, שקרא לראש האופוזיציה נתניהו לשים את הפוליטיקה בצד עבור ביטחון המדינה, וסירבו להתחייב שתתמוך בחוק: "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע"מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן (ימינה) הגיבה וכתבה, כי "מצער לראות שהליכוד בחרו לעשות פוליטיקה במקום לחשוב על טובת מדינת ישראל וביטחונה. ישנם נושאים שהם מעל מחלוקות פוליטיות".

אך גורם בכיר בליכוד לא נשאר חייב, ותקף: "בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראש ועדת הפנים שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת. מה הוא רוצה מאיתנו? שיפטר את עבאס ויעביר את החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר