ישיבת ממשלה ראשונה

בנט: "בחירת הנשיא האיראני - איתות למעצמות להתעורר"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה הראשונה במשרד רוה"מ מאז התפרצות הקורונה, והתייחס לבחירת ראיסי כמנהיג איראן החדש • בנט התייחס לחקירת האסון במירון ושוב השמיע הבטחות (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בתמוז תשפ"א | 20.06.21
בנט בישיבת הממשלה הראשונה (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

ישיבת הממשלה המעשית הראשונה של הממשלה ה-36 מתקיימת הבוקר (ראשון) במשרד ראש הממשלה בירושלים, לראשונה מאז החלה התפרצות הקורונה בישראל, בשנה שעברה, בחדר הממשלה ששופץ במהלך התקופה.

בפתח ישיבתה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט, לדברים שעומדים על הפרק, בהם בחירת נשיא חדש לאיראן והקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון: "הבחירה בראיסי לנשיא איראן היא איתות אחרון למעצמות להתעורר, לפני החזרה להסכם הגרעין, שיבינו עם מי הן עושות עסקים. למשטר של תליינים אסור להחזיק בנשק להשמדה המונית".

בנט מגיע לישיבת הממשלה הראשונה (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

באשר להקמת הוועדה שתחקור את הסיבות לאסון האזרחי הגדול בהיסטוריית המדינה אמר בנט: "כפי שהבטחנו אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעת ידידיי גנץ וליברמן, הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן בעתיד. ועדת חקירה קום תקום".

"חשוב לומר למתפללים", שיגר בנט, שוב, הבטחה לחרדים, "אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר ובכל ימי השנה - תמשיך".

ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה הבוקר אצל ראש הממשלה (ללא קרדיט)

ראש הממשלה הנכנס התייחס למנגנון הממשלה השוויונית, שנעה מימינה ותקווה חדשה ועד העבודה ומרצ: "בשל אופי הממשלה והמגוון של חבריה, המפתח להצלחה שלנו זה אמון הדדי, והדרך להגביר אמון זה שיש להרים טלפון כשיש אי הבנות, ולפתור את זה בשקט בלי דרמות".

בנט ולפיד בישיבת הממשלה הראשונה (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

קודם פתיחת הישיבה, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן לעיתונאים, כי משימתה הקרובה של הקואליציה - ייצובה והעברת תקציב המדינה לשנה וחצי הקרובות תוך כארבעה חודשים - יכולים להוכיח שהממשלה תחזיק: "אם נעבור את זה, נחזיק ארבע וחצי שנים על בטוח".

שר הביטחון בני גנץ נשאל לפני ישיבת הממשלה האם אנחנו בדרך למערכה נוספת בעזה, והשיב: "נראה".

המינויים שאושרו בממשלה

הממשלה תאשר את הצעת שר הביטחון בני גנץ להארכת כהונת הרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה אחת, מינוי שהתעכב יתר על המידה; אח"כ תאשר הממשלה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.

הממשלה אישרה בישיבתה היום מינוי 36 ראשי נציגויות בשירות החוץ. על מינויים אלו החליטה ועדת המינויים העליונה במשרד החוץ בחודשים אוגוסט עד דצמבר 2020, והם המתינו לאישור הממשלה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "המינויים שאישרנו היום חיכו זמן רב מידי. מדינת ישראל זקוקה לאנשים הטובים ביותר כדי להלחם על שמה הטוב בעולם. מדובר באנשי מקצוע מהטובים בישראל, שמהווים חלק מהותי וקריטי בביצור מעמדה המדיני והבטחוני של ישראל בעולם. אני מודה לשרי הממשלה שדאגו לאישור מהיר של המינויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר