"להיות קשובים לצרכי החרדים"

הוחלט רשמית: תוקם ועדת חקירה ממלכתית ל"אסון מירון"

האסון הנורא בו נהרגו 45 בני אדם, בהילולת הרשב"י בל"ג בעומר, ייחקר בידי ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק גם "בטיחות באירועי פולחן דתיים" • המשפחות השכולות מברכות - ומקוות לרגישות (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פינוי הפצועים מזירת האסון (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הממשלה אישרה היום (ראשון) באופן רשמי את הקמת ועדת החקירה הממלכתית בעניין האסון שהתרחש בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון.

בנוסח ההחלטה נכתב: "במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע, ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים... והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם - לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

יצוין, כי לאחר פרסום ההחלטה, ו‏לבקשת שר המשפטים גדעון סער, תוקן נוסח ההחלטה, כך שהוועדה תוכל להמליץ גם על שינויים מבניים באתר עצמו ובתשתיות שסביבו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר על כך: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידי, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא".

לדבריו, "הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

רגעי האסון (ללא קרדיט. בהתאם לסעיף 27א)

"לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון", הדגיש רה"מ: "אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך. למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים: חרדים, ציונות דתית, מסורתיים, ספרדים, אשכנזים, חילוניים. האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם, זה תפקיד הממשלה וכך נעשה".

על פי החלטת הממשלה, הוועדה תחקור את השתלשלות, האירוע ותקבע ממצאים גם באשר לכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.

עוד נמסר, כי "נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, ייערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.

כידוע, מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, נעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק. לשם כך, להנהלת בתי המשפט יוקצו שישה מיליון שקלים, באופן חד פעמי, וכן חמישה תקני כח אדם זמניים, שישמשו להוצאות הוועדה.

45 הקורבנות

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "מדובר בהחלטה מבורכת, שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא חשובה בהחלט. אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף".

"החלטה זו לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון, ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים, וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב".

עוד אמרו גורמים בקרב משפחות הנספים: "אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי, וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף, תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר