"פרימיטיבית וחשוכה"

השרה זנדברג הודיעה: "לא אאפשר רחצה נפרדת בנחלים"

כפייה אנטי-דתית ב"ממשלת השינוי": תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה מטעם מרצ, מעדכנת היום כי לא תסכים להפרדה בין גברים לנשים ברחצה במעיינות ונחלים, בניגוד לעמדת רשות הטבע (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הודיעה היום (ראשון), כי בתוקף תפקידה כאחראית על רשות הטבע והגנים, היא תתנגד לחקיקה המתוכננת במטרה לאפשר רחצה בשמורות טבע תוך הפרדה בין גברים לנשים.

בראיון ל-ynet אמרה השרה ממרצ, חברת 'ממשלת השינוי', כי "אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי, שהיא סוג של הדרה, ומהווה פגיעה מהותית בשוויון".

"על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות, בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי, ועל כן אתנגד לכל חקיקה בנושא".

זנדברג בכניסתה למשרד, בשבוע שעבר (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

דבריה באים על רקע כוונת רשות הטבע והגנים כן לאפשר הפרדה שכזו, לטובת ציבור שומרי המצוות - כוונה שהובעה על ידי מנכ"ל רט"ג שאול גולדשטיין, שאמר בדיון ב'וועדה לקידום מעמד האישה' בכנסת, כי "הציבור הרחב נהנה מתי שהוא רוצה, בעיקר בסופי שבוע, והציבור הדתי לא יכול ליהנות אז, ולכן לדעתנו זה פיילוט מידתי ואנחנו חושבים שצריך לחזור אליו".

"הפיילוט נוצר בעקבות בקשות של יהודים דתיים, כאשר אותם ציבורים כמעט והתייאשו, אחרי עשרות שנים של קיפוח והדרה", הוסיף מנכ"ל הרשות בנובמבר האחרון, בעוד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דאז, אמרה כי "על פי חוק, לרשות הטבע והגנים אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה".

מטעם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר כעת, בתגובה לעמדתה העדכנית של זנדברג: "השרה להגנת הסביבה, המתגאה בתמיכה בזכויות אדם, פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים. אנחנו נפעל לשנות את ההחלטה, ומזכירים כי רשות הטבע והגנים כבר תומכת בכך. אנחנו מאמינים ויודעים שגם היועמ"ש תומך בכך בתנאים מסוימים".

"היוזמה לא תפגע באף אדם", הסביר מנכ"ל הארגון שי גליק, "שכן באותו הזמן שמעיינות יהיו בהפרדה, יהיו באותו אתר גם מעיינות לא בהפרדה, וכך אף אחד לא ייפגע וכולם יקבלו את הזכות ליהנות ממשאבי טבע".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב לצעד המסתמן, ואמר: "הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שלא לאפשר לרשות הטבע והגנים שתהיינה שעות נפרדות לגברים ונשים בשני מקורות מים, היא 'הוראה פרימיטיבית וחשוכה' הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים".

"על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא יהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים - אפילו לא לזמן קצר", תקף גפני.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) פנה ליועמ"ש מנדלבליט, וכתב בין היתר: "הסעיף ל'חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים' קובע, באופן מובהק וברור, שכאשר חלק מן הציבור לא יצרוך מוצר או שירות בשל פעולה של אי-הפרדה, לא רואים בכך אפליה. התכלית של סעיף חוק זה נועדה לקדם שוויון".

"כאשר חלק מן הציבור לא יצרוך מוצר או שירות בשל אמונה דתית ו/או בשל הלכה, ואנחנו מונעים ממנו לצרוך את המוצר או השירות הזה, הרי שאנחנו מפלים; ברגע שאנחנו מתעלמים מהחובה הזו ולא מאפשרים לחלק מן הציבור לצרוך מוצר או שירות בשל הדבר הזה, הרי שאנחנו פוגעים בשוויון", קבל אזולאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר