"איראן זה כאן"

ראשי הקואליציה: "לא נמנע הצעות אי-אמון בכנסת"

יו"ר הקואליציה וסגנה דחו את הדיווחים לפיהם ממשלת בנט-לפיד תגביל את מספר הצעות אי האמון: "מעולם לא התקבלה החלטה כזו" • בליכוד תקפו: "איראן זה כאן" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום (צילום: עמית שאבי, פול)

ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, וחברי מפלגתם שמנהלים את הקואליציה המורכבת בראשותם, עידית סילמן מימינה ובועז טופורובסקי מיש עתיד, מנסים להרגיע את המערכת ולגרום לגלגלי הממשלה לעבוד עם מעט קשיים.

לשם כך, קידמו ימינה ויש עתיד הצעות שתפעלנה להקטין את החיכוך בכנסת, כגון ההחלטה בנשיאות הכנסת למנוע העלאת הצעות חוק פרטיות.

היום (ראשון) פורסם ב'מקור ראשון' כי שתי החלטות נוספות התקבלו, מרחיקות לכת אף יותר בפגיעה בכוחה של הרשות המחוקקת: הראשונה, זו שהציתה את הזעם בליכוד, הייתה לצמצם את מספר הצעות האי-אמון שעומדות לרשות האופוזיציה לכל מושב בכנסת, זאת לאחר שכבר שתי הצעות הוגשו, אחת ע"י הליכוד ואחת ע"י ש"ס ויהדות התורה.

בתגובה תקפה מפלגת הליכוד: "אחרי שגנבו במרמה את השלטון עם שישה מנדטים, ממשלת ההונאה של בנט רומסת את הכנסת ומנסה להשתיק את האופוזיציה ולמנוע ממנה הגשת הצעות אי-אמון. למה לא לקצר תהליכים ופשוט לבטל את האופוזיציה כפי שעשו עכשיו באיראן? איראן זה כאן".

ח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כשעה לאחר המתקפה מצד הליכוד, הוציאו ראשי הקואליציה, סילמן וטופורובסקי, הודעת הכחשה: "מעולם לא התקבלה החלטה לצמצם או למנוע מהאופוזיציה הגשת הצעות אי-אמון. בשונה מאיתנו, מי שכן הגה את הרעיון והגביל את האופוזיציה הוא ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, במהלך הכנסת ה-20. אנו ממליצים לכולם לא להיגרר אחר ספינים מיותרים ולתת לנו את הזמן לעשות סדר באדמה החרוכה שהשאיר אחריו הליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר