מתקפה חזיתית. צפו

נתניהו: 'החלפת ממשלת לפיד-בנט, זה ענין של פיקוח נפש'

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, תקף את הממשלה ואת מי שכינה 'ראש הממשלה בפועל' יאיר לפיד, על ההבטחה שניתנה לממשל ביידן, לייסד מדיניות של "אין הפתעות" בנושא איראן (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חבר הכנסת בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה, תקף לפני זמן קצר (שני) את ממשלת בנט-לפיד, בשל כניעתה, לטענתו, לדרישות ארה"ב בענין איראן המתגרענת.

"ביום חמישי האחרון", פתחת נתניהו את הצהרתו, "התחייב רה"מ בפועל, לפיד, למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, על מדיניות 'אין הפתעות' בנושא איראן. זו התחייבות ישראלית מדהימה, שפוגעת פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי שלנו".

לדבריו, "אם בגין היה נוהג כך, לא היינו מפציצים את הכור בעיראק. אני התבקשתי שנים רבות לתת התחייבות כזו - ותמיד סירבתי. מעולם לא התחייבתי להודיע מראש על כל פעולותינו, מפני שזה יכול להוביל ללחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת. סירבתי בעקביות לענות לבקשה זו".

"כך עשיתי לאחרונה בשיחתי עם ביידן ושר ההגנה אוסטין", סיפר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "עניתי שאקח בחשבון את בקשתכם, ותו לא. זו הייתה ההנחיה שלי לגורמי הביטחון, כדי שיהיה מצג אחיד. והנה, לא חלפו שלושה ימים מכינון הממשלה, ורה"מ בפועל ביטל עיקרון מכונן זה".

"אני לא יכול לחשוב על מסר יותר חלש ויותר רופס לאויבינו בטהרן. מעכשיו הוא וחבריו למשטר יודעים שאפשר לישון בשקט. ברור לכל שהממשל לא יפעל צבאית נגד איראן. לפיד ובנט ראויים לתואר ממשלת שינוי - שינוי לרעה בשמירה על עתידנו".

"ממשלת לפיד בנט לא ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. החלפת הממשלה, זו משימה ראשונה במעלה. נעשה הכל כדי להחליף אותה, כמה שיותר מהר, כי זה פיקוח נפש".

באשר להאשמות לפיד, על ההרס שמצא במשרדי הממשלה, אמר נתניהו: "ארבעה ממשרדי הממשלה שיש עתיד קיבלו, הוחזקו בידי כחול לבן. יש כאן אבסורד וצביעות. הם פשוט מבינים שזה גדול עליהם".

(צילום: דוברות)

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם עמיתיו לגוש, ראשי המפלגות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, לתיאום עמדות ודרכי פעולה מול הקואליציה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

צפו בהצהרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר