נחזור לעטות מסכות?

התפרצות הקורונה: האם ישראל בדרך להגבלות חדשות?

נתוני התחלואה ממשיכים לטפס מדי יום, ואתמול הגענו לשיא של חודשיים, במשרד הבריאות עוקבים בדאגה אחרי ההתפרצויות האחרונות, שהגיעו בעיקר בשל הוריאנט ההודי, שנחת מחו"ל (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ביממה האחרונה התגלו 105 חולי קורונה חדשים בישראל, הנתון הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים, ייתכן שאנו בעיצומה של התפרצות קורונה מחודשת? לדברי מנכ"ל משרד הבריאות כנראה שלא.

אז מה קרה בשבוע האחרון? אמנם מונתה בישראל ממשלה חדשה, אך ככל הנראה ההתפרצות המחודשת איננה קשורה אליה, על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, המתפרסמים הבוקר (שלישי), מדובר בוריאנט ההודי.

בארגון הבריאות מסבירים, כי הוריאנט 'דלתא' - ההודי, נחשב לקטלני, אך לא פחות מכך הוא הוא הוריאנט הדומיננטי כיום בעולם והוא צפוי להיות הקטלני והמידבק משאר הוריאנטים (המוטציות), שהכרנו עד היום.

אז למרות העלייה הגדולה ברמת התחלואה בימים האחרונים, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, מנסה להרגיע ובריאיון שנתן ל'החדשות', הוא הבהיר כי אין למשרד כל כוונה להחזיר את הציבור הישראלי למצב של הגבלות.

"נתונתי ההדבקה בישראל עדיין מאוד נמוכים, כל יום נעשו 26 אלף בדיקות (ממוצע), ורק 0.1 אחוזים מהן יצאו חיוביות - אלו מספרים שרחוקים מלהכריז הגבלות במצב כזה. חצי מכלל הנדבקים, הם ילדים, 70% נדבקו מהמוטציה ההודית ושלישי מכלל הנדבקים הם מחוסנים".

בשל כך שחלק מהנדבקים החדשים הם ילדים או מחוסנים, רק שלושה חולים חדשים נמצאים במצב קשה, "ולכן", מסביר המנכ"ל, "המחלה שפורצת כעת, גם בקרב מחוסנים וגם בקרב לא מחוסנים, היא מחלה קלה וברובה גם לא תסמינית, אך הדאגה עדיין קיימת בשל ההדבקה הגבוהה של הוריאנט ההודי".

דבריו של שר הבריאות הורוביץ: "ההדבקות הגיעו ממפרי הבידודים" (משרד הבריאות)

כך או כך, במשרד הבריאות לא נוטלים סיכונים והחלו להטיל מעט הגבלות, כאשר הם דוחפים בכל הכוח על נתינת חיסונים לבני נוער בגילאי 12-15, מאז אתמול התחסנו כ-4,420 ישראלים, היעד של משרד הבריאות לחיסון כל בני הנוער בגיל הזה, הוא עד סוף יולי.

בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לא לנסוע לחו"ל כלל, אם אין צורך אמיתי, ואתמול אמר שר הבריאות, כי הורים שלא ישמרו את הבידוד של ילדיהם יקנסו בצורה משמעותית. וכן שוקלים במשרד הבריאות להטיל סנקציות או קנס לאלו החוזרים ממדינות אדומות.

אמנם משרד הבריאות עדיין לא הטיל הגבלות, אך יש חלק מאזרחי ישראל, שמתחילת השבוע החליטו לעשות "דין לעצמם", והחלו לשוב וללכת עם מבכות, בעיקר במקומות סגורים, כך למשל אתמול נראו במליאת הכנסת, שלושה חברי כנסת; אריה דרעי, אלי אבידר ואלעזר שטרן כשהם עוטים מסכות.

‏בריאיון הבוקר לגל"צ, אמרה הפרופ' גליה רהב, ראש המחלקה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא-תל השומר, כי היא ממליצה על עטיית מסכות. באוטובוסים ותחבורה ציבורית, למי שרוצה לשמור על עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר