"ברגע שנהייתי דוסית על, הרגשתי שהשידוך שלי מתקרב"

השבוע ארחנו את אורלי כהן, מדריכת כלות, שמעידה על עצמה שהיא אוהבת ללמד ושונאת לשטוף את הבית. שאלנו אותה על החזרה בתשובה ומה מביא אותה לגור במקום שאיש לא שמע עליו (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

בפרשת ואתחנן, השניה בחומש דברים, משה ממשיך את נאומו ומספר כיצד התחנן אל הקב"ה שיתיר לו להיכנס לארץ. משה מסביר לבני ישראל שבקרוב ירשו את ארצם, אך הוא לא יהיה עימם. הוא סוקר את קורותיהם במדבר בארבעים השנים שחלפו, תוך התמקדות במעמד הר סיני. המטרה העיקרית של משה היתה לבקש מה' שירשה לו להיכנס לארץ ישראל, אולם לפני כן הוא שיבח את ה' על גודלו וידו החזקה.

מה הקשר בין דברי השבח לדברי הבקשה? כמה תשובות לשאלה זו. הראשונה, דברי השבח מתארים את מידת הרחמים של ה' ומסבירים מדוע משה מעז לפנות אל ה', אף שכבר גזר עליו שלא יכנס לארץ. השניה, דברי השבח מתארים את כיבוש עבר הירדן המזרחי ומסבירים מדוע משה כל כך רוצה להיכנס לארץ: כדי שיזכה לראות את כיבוש שאר חלקי ארץ ישראל - כמו אדם שקרא פרק ראשון בספר מתח ומשתוקק לקרוא את הפרק הבא. והשלישית, זה עניין של נימוס – כשפונים אל ה', אין זה ראוי להתחיל מיד בבקשות אישיות, אלא יש להתחיל בדברי שבח המראים שאנחנו מכירים בגדולת ה' ורק אחר כך להתחיל בבקשות האישיות שלנו: "לעולם יסדר אדם שבחו של הקב"ה ואחר כך יתפלל".

ותכלס, איך זה נוגע אלינו? כידוע, אילו זכו, היתה מתקיימת תפילת משה והוא היה מכניס את בני ישראל לארץ ובונה את בית המקדש ואז היה זה בית נצחי בגאולה הנצחית – הגאולה השלמה.

מפני סיבות שונות לא נתקיימה התפילה בפועל בעולם הזה, הגשמי, אבל עקב היותה התפילה של משה, היא בוודאי תתקיים, אלא שזה יהיה מאוחר יותר, בגאולה האמיתית והשלמה על ידי משיח צדקנו, שהרי 'גואל ראשון הוא גואל אחרון' והוא יכניס את כל בני ישראל לארץ בגאולה שאין אחריה גלות ובבניין בית המקדש השלישי, בית נצחי.

אז איך זה נוגע אלינו? לנו נשאר להתפלל, לבקש שוב ושוב מהקב"ה ולהתחנן: "עד מתי?"

השבוע ארחנו את אורלי כהן, נשואה לרב נדב כהן, אמא לשלושה בנים וגדלה בקיבוץ שדה אליהו.

אורלי היא שליחה בניר ישראל, מדריכת כלות, מנהלת המדרשה הדיגיטלית לנשים, אוהבת ללמד, שונאת לשטוף את הבית. חשוב לה לדבר על אהבת ישראל, על פנימיות התורה והיא לא רוצה לדבר על פוליטיקה ודברים שגורמים למחלוקות ומריבות ובאופן מפתיע או שלא, היא אוהבת לצייר.

שאלנו אותה על תהליך התשובה שלה, האם הוא השפיע על הקשר שלה עם המשפחה והחברים, האם הרגישה פעם אבודה, מה מביא אותה לגור במקום שאיש לא שמע עליו, ניר ישראל ועוד. היה מעניין.

פאה: פאות טילי, בני ברק

איפור: שרי יהל, ירושלים

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

קולקציה: מקימי, רשת אופנה צנועה לנשים בישראל

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת. mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר