רצח העיתונאי

חלק מהמתנקשים הסעודים - הוכשרו בארה"ב

הניו יורק טיימס חושף כי ארבעת המתנקשים בעיתונאי חאשוקג'י לפני שלוש שנים עברו הכשרה בארה"ב. ההכשרה אושרה ע"י מחלקת המדינה בתקופת שלטון אובמה (חדשות)

חאשוקג'י (צילום: shutterstock)

ארבעה סעודים מתוך הצוות שהיה מעורב חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, עברו הכשרה, שנה קודם לכן, בארה''ב, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

לפי הדיווח, את ההכשרה נתנה חברת האבטחה הפרטית ''טייר 1'' וחוזה ההכשרה אושר על ידי מחלקת המדינה.

ההכשרה אושרה בתקופת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בשנת 2014, ונמשכה אל תוך שנתו הראשונה של דונלד טראמפ בנשיאות. ההכשרה כללה אימונים הגנתיים ומטרתה הייתה להכשירם להגן על בכירים סעודיים.

בבחינה שערכה החברה במרץ 2019 לאחר המקרה, התברר כי תכנית האימונים לא הייתה קשורה לחיסול וכי היא פעלה כשורה. בכיר בחברה, לואיס ברמר, אישר את הדיווח וסיפק ל'ניו יורק טיימס' מסמכים בהן ענה על שאלות חברי הקונגרס בעניין. את התשובות נתן במסגרת הליך אישור מועמדותו לתפקיד בכיר בפנטגון, תפקיד אותו לא קיבל לבסוף ועל כן המסמכים לא נחשפו לציבור עד עתה.

כזכור, חאשוקג'י, עיתונאי ומבקר חריף של יורש העוצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, חוסל ב-2 באוקטובר 2018 בקונסוליה הסעודית עלי ידי מתנקשים. ריאד מסרה כי המחסלים היו סוררים ובמסגרת משפט בדלתיים סגורות נדונו למוות, עונש שהומר מאוחר יותר במאסר כבד, אחר שמשפחתו של חאשוקג'י מחלה להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר