גברים, מעל גיל 40

מי אלו שמקבלים רכב צמוד מהעבודה? הנתונים נחשפים

גברים, בעלי שכר גבוה, מעל גיל 40 | רשות המסים מפרסמת היום (שני) סקירה אודות מקבלי רכב צמוד מהעבודה | כל הנתונים (MEN)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Samuele Errico Piccarini on Unsplash)

רשות המסים מפרסמת היום (שני) סקירה אודות מקבלי רכב צמוד, על סמך דיווחי המעסיקים לרשות המסים עבור שנת המס 2020. הסקירה מביאה נתונים מגוונים אודות עובדים שכירים המקבלים רכב צמוד, ומשווה אותם לנתוניהם של שכירים שאינם מקבלים רכב צמוד.

בשנת 2020 כ- 7% מהשכירים שהם כ- 316 אלף איש - הוגדרו כמקבלי רכב צמוד, ואילו 93% שהם כ-4.2 מיליון שכירים - לא קיבלו רכב צמוד.

הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד היה 46.4 שנים, לעומת 39.1 בקרב שכירים שלא קיבלו רכב צמוד.

גברים, מהווים קרוב ל-77% מכלל מקבלי רכב צמוד, לעומת 50.6% מאלו שאינם מקבלים רכב צמוד.

פילוח לפי עשירוני שכר מראה כי רוב מוחלט של מקבלי רכב צמוד נמצאים בעשירוני השכר הגבוהים. ממצא נוסף הוא ששיעור מקבלי רכב צמוד, גבוה משמעותית בקרב גברים לעומת נשים, גם כאשר משווים בין גברים ונשים שמקבלים שכר דומה.

השכר הממוצע ברוטו (כולל זקיפת שווי שימוש ברכב) בקרב מקבלי רכב צמוד עומד על 29.3 אלף ש"ח בחודש, לעומת 9.3 אלף ש"ח בחודש בקרב שכירים שאינם מקבלים רכב צמוד.

השיעורים הגבוהים ביותר של מקבלי רכב צמוד נמצאו בענפים של שירותי מידע ותקשורת (14.7%), ותעשייה (13.5%). השיעורים הנמוכים ביותר נמצאו בענפי אירוח ואוכל (1.4%), חינוך (1.3%), בריאות, רווחה וסעד (2.2% בכל אחד מהענפים).

מנתונים אלו עולה כי רכב צמוד מוענק בעיקר לבעלי שכר גבוה, כי שיעור מקבלי רכב צמוד גבוה יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים וכי הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד גבוה יותר משל אלו שאינם מקבלים רכב צמוד. ניתן להסיק מהנתונים הללו שרכב צמוד מוענק בעיקר לעובדים בכירים מדרג המנהלים וללא זיקה ישירה לצורך התפעולי (נסיעות מרובות לצורכי עבודה).

יצוין כי עובד שמקבל מהמעביד רכב לשימוש פרטי (בנוסף לשימוש עסקי או לשימוש פרטי בלבד), מחויב לשלם מס הכנסה על שווי השימוש ברכב, המשקף את עלויות האחזקה של רכב שנחסכו לעובד. שווי השימוש מחושב לפי נוסחה נורמטיבית המבוססת על מחיר הרכב בהיותו חדש (יצוין כי הגם שחישוב שווי השימוש ברכב מבוסס על מחירון של רכב חדש, תוצאת התחשיב משקפת את עלויות האחזקה של רכב משומש), בתוספת הצמדות והתאמות נדרשות. שיעור שווי השימוש הבסיסי הנו 2.48% לכל חודש שימוש.

עבור כלי רכב חשמליים והיברידיים מופחת סכום שווי השימוש כלהלן: בנוגע לרכב היברידי שאיננו נטען מרשת החשמל - 500 ש"ח לחודש; בנוגע לרכב היברידי שנטען מרשת החשמל (פלאג-אין) - 1000 ש"ח לחודש; בנוגע לרכב חשמלי - 1200 ש"ח לחודש.

כך למשל, רכב בעל הנעה רגילה שמחירו בהיותו חדש 140,000 ש"ח, יחויב בזקיפה של 3,472 ש"ח לחודש שימוש, ואילו שווי השימוש ברכב היברידי שמחירו זהה, יהיה 2,972 ש"ח לחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר