לא נעשה ע"י מל"ט

האיראנים מודים: החבלה הייתה במתקן גרעין

תקיפת "המפעל" האיראני הבוקר: גורם ביטחוני באיראן, סיפר לכלי התקשורת, כי התקיפה הייתה על רקע ביטחוני, אך יחד עם זאת התקיפה לא בוצעה על ידי כלי טיס לא מאויש (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מפעל גרעיני (צילום: שאטרסטוק)

מוקדם יותר היום (רביעי) הודו באיראן, כי התקיפה שהייתה באחד ממתקני הגרעין של הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, אך טענו כי מדובר בניסיון חבלה אזרחי, אותו הם סיכלו, כעת הם טוענים כי מדובר באירוע ביטחוני.

על פי כלי התקשורת הערבי "אל עין", בכיר ביטחוני באיראן הודה, כי המבנה שהותקף שייך לארגון לאנרגיה אטומית במדינה, אך המתקפה לא בוצעה באמצעות מל"ט, כפי שדווח מוקדם יותר.

לדברי אותו בכיר, מדובר באירוע ביטחוני ולא מתקפה אווירית, וההגנה האווירית לא קשורה להתקפה. כלי תקשורת ערבי אחר דיווח, כי המפעל שהותקף היה, מפעל לייצור צנטריפוגות, שארה"ב מטילה עליו סנקציות כבר יותר מעשור.

כך או כך, לא ברור גודל התקיפה והנזק שהוא עשה ל"מפעל", חוקרים של אותו מפעל יחד עם אנשי ביטחון איראנים, בודקים כעת את התקרית ומנסים לברר מי האחראי לכך.

הדיווח, מגיע לצד דיווחים שונים שצפו בחודשים האחרונים בהם שני אירועים משמעותיים במתקנים שבנתנז. גורמים שונים ייחסו את הפעולות הללו לישראל. בעקבות האירועים האלו השובת הכור למספר ימים ועל פי האיראנים הושבת "רק בגלל כשל טכני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר