אחרי ההחלטה

משפט נתניהו: מחלוקת על המכשיר נייד של אילן ישועה

אחרי שבית המשפט קיבל את בקשת ההגנה לספק את חומרי התכתבויות ישועה, ההגנה מתנגדת שהפרקליטות תחפש במכשיר מונחים שלטענתה, "לא קשורים לגורמים" (משפט)

ישועה בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מחלוקת חריפה בין הפרקליטות להגנה: אחרי שבית המשפט החליט כי על הפרקליטות להעביר לצוותי ההגנה תוכן הודעות ממכשיר הסלולרי של עד המדינה אילן ישועה.

הפרקליטות, שכרגע עובדת על העברת הנתונים להגנה, מבקשת לבצע מספר חיפושי מונחים במכשיר, דבר שההגנה אליו מסרבת בשל "השלמת חקירה פסולה בניגוד לדין" בין היתר בשל העובדה כי חלק ממונחי החיפוש קשורים לנתניהו ולא למטרת העברת החומרים - גורמים חיצוניים עימם שוחח ישועה.

מנגד, הפרקליטות טוענת כי "החיפוש, כמו כל חיפוש, בין אם הוא נערך בשלב החקירה ובן אם הוא נערך לאחר שהמשפט כבר החל, נועד לצורך גילוי האמת ולא לצורך מטרותיו של צד כזה או אחר".

כזכור, בית המשפט הורה על הפרקליטות לחייב להעביר להגנה חומרים של התכתבויות מנכ"ל 'וואלה!' לשעבר, אילן ישועה.

בהחלטה נכתב שעל התביעה להעביר את החומרים, בהם התכתבויות עם פוליטיקאים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה. התכתבויות אלו עשויים לסייע רבות בפעילות ההגנה במשפט.

בהתכתבויות שתועדו במכשיר הטלפון של ישועה, תועדו שיחות עם גורמים שונים ורבים, שעד עתה הותרה העברה להגנה של התכתבויות ספציפיות הקשורים ישירות לתיק, כמו התכתבויות של ישועה עם אלוביץ' או עם גורמים הקושרים לזוג נתניהו.

במהלך חיפוש שערך בחומרים ז'אק חן, עורך דינם של בני הזוג אלוביץ', נמצאו מעל 900 אנשי קשר שעשויים לשמש עזר להגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר