מסתמן

מיום ראשון יוחזרו המסיכות בשטחים סגורים

במשרד הבריאות אומרים היום (חמישי) כי ככל הנראה, החל מיום ראשון הקרוב תוחזר החובה לעטות מסיכה בשטחים סגורים בעקבות ההתפרצות המחודשת בתחלואה (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

שבועות אחרי שבוטלה חובת עטיית מסיכות בשטחים סגורים, כעת נראה שמשרד הבריאות יודיע כי יחזיר חובה זו, בשל הזינוק בתחלואה בשבוע האחרון.

הסיבה היא מימוש ההחלטה שאם ממוצע התחלואה השבועי יחצה את רף המאה חולים ביום, תוחזר חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים. פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש הורה לצוותים להיערך ולהשלים את כל הפעולות בכדי להביא להוצאת ויישום הצו במהירות.

הבוקר לראשונה מזה חודשים הוכרזה מועצה מקומית בארץ כאדומה - בנימינה, בה כרגע קיימים 125 חולים פעילים ומעל אלף בני אדם בעיר שוהים בבידוד.

אתמול שוחחו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד יחד עם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס כי יורה למועצות המקומיות והעיריות לפתוח מחדש את מערכי החקירות האפידימיולוגיות באופן מיידי. זאת לצד סיוע מהרשויות המקומיות בביצוע האכיפה.

אמש (רביעי) התייחס פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש לזינוק בתחלואה ואמר כי הוא עדיין לא יכול לומר שישראל השיגה שליטה על ההתפרצות המחודשת. "כאשר נראה שהמספר מתחיל לרדת בצורה משמעותית - אנחנו נוכל להגיד שהמצב בשליטה, יחד עם זאת אני לא אוכל לקבוע אם זו התפרצות נרחבת בכל ישראל".

במהלך הצהרה עם בכירים נוספים ממשרד הבריאות אמר אש כי ישנן עדויות כי החיסון כן עמיד כנגד המוטציה ההודית המשתוללת, אך לא ניתן להישאר שאננים. עוד אמר אש כי "עליית התחלואה תלויה באזרחים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אתמול כי "לעת עתה לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תחול בכל המוסדות הרפואיים בעת מגע בין מטפלים ומטופלים ואף באזורי ההמתנה לרופא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר