טור דעה

בתחבולות תעשה לך אופוזיציה // מנחם אייכלר

אסור לנציגות החרדית לשחק לידיה של התקשורת המחפשת בכל דרך לחפות על מחדלי ממשלת הזדון, באמצעות הסתה וליבוי המתח בסוגיות דת ומדינה; טורו של מנחם אייכלר (דעות)

מנחם אייכלר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

ביום בהיר אחד פרצה מהומה סביב אחת מבורות המים הפזורות בעיר העתיקה בירושלים של ימי המנדט הבריטי. ילד קטן מעד לתוך הבור במהלך משחק עם חבריו מהחצר המשותפת. הילדים הזעיקו בצרחות את העוברים והשבים, שזה כשליש מתושבי השכונה הצפופה. מספר בעלי תושייה ניגשו תיכף ומיד אל זירת האירוע והחלו לנסות למשות את הילד מהמים הזידונים בכל דרך אפשרית יותר או פחות.

כמובן שהבהלה הייתה גדולה, כולם זרקו רעיונות ועצות למכביר, זה מושך חבל, השני קושר בדים, ונשות החצר מצווחות ככרוכיה מתוך חרדה ודאגה לשלום הילד המסכן. או אז התקרבה למקום אחת השכנות, ראשת המדברות בכל מקום, ודרשה בתוקף: די להיסטריה ! בלי פאניקה, הצעקות והיללות רק מפריעות למאמצי ההצלה ! תרגיעו ומיד ! אכן, דברים כדורבנות. מוח שליט על הלב.

עודה מדברת דברי טעם ודעת התקרבה האישה אל שפת הבור ממש, הציצה פנימה ומיד פרצה בצווחות אימים המעידות על איבוד עשתונות מוחלט. המהפך הדרמטי בהתנהגותה התרחש ברגע שגילתה לחרדתה שהילד המפרפר במים הוא לא אשר מאשר מויש'לה שלה. מיין מוישל'ה, יקירה ומחמד ליבה...

כשכואב צועקים, אבל בחוכמה:

ובעניין אחר לגמרי.. עם הקמת ממשלת הזדון בראשות לפיד וליברמן, נאלצו הסיעות החרדיות לנדוד למדבר האופוזיציוני, אחרי שנים ארוכות של שותפות בקואליציה ובשלטון. מדובר במעבר לא קל, בטח לא עבור אלו שאיישו תפקידים מיניסטריאליים ונהנו מהשפעה וכוח לא מבוטלים. ועדיין, חברי הכנסת החרדים מחויבים לשליחות אחת ויחידה: לשרת את הציבור ולהגן על קדשי ישראל בהתאם להוראות גדולי ישראל.

דווקא בגלל שמדובר בממשלת הונאה שאין בה דבר וחצי דבר זולת זדון צרוף ושנאה יוקדת למחנה המאמין, חשוב להתנהל בחוכמה ולא ליפול לבור של זעם ההמון, האורב לנו בכל פינה. הממשלה הזאת תדע מחדלים ומשברים לרוב. היא תצטרך לספק תשובות לציבור בביטחון, בכלכלה, בבריאות, בחינוך, בתעסוקה ועוד, בעודה תלויה בגורמי שמאל קיצוני וב"מועצת השורא".

"רק לא ביבי" זו לא תשובה שתספק את האזרחים לאורך זמן. לכן חשוב לשים במרכז השיח את מחדלי הממשלה וכישלונותיה, ופחות להתמקד בעלבונות אישיים, שלרוב פועלים כבומרנג.

אין הכוונה לתת כבוד או אפילו בדל של לגיטימציה למזכיר הממשלה נפתלי בנט וחבר מרעיו, השותפים לעוקץ המאה. הם לא לגיטימיים, כי רימו את בוחריהם לאורך כל הדרך. הכלנתריזם של נציג הפועל המזרחי כלנתר, שהעלה בשעתו את מפא"י לראשות העיר ירושלים, הוא צמחוני ושדוף לעומת ה"בנטיזם" הנוכחי. הממשלה הזאת קמה בחטא גניבת קולות והונאת בוחרים בהיקף בלתי נתפס. זהו החטא. העונש הוא שהממשלה תלויה ברמה יומיומית ברשימה איסלאמית שלדברי בנט מייצגת תנועת אחות של חמאס.

שום דבר לא השתנה מאז שהמהמר מרעננה דיבר על הסכנה הגדולה לביטחון ישראל בממשלה כזאת, למעט העובדה שהוא גילה שיש לו הזדמנות להשתחל ללשכת ראש הממשלה ולהצטלם בה שוב ושוב כמו ילד מתלהב, לחרדת העם היושב בציון.

בנט וחבריו לממשלת השוד ועושק הקולות נהנים מכיפת ברזל תקשורתית בפריסה חסרת תקדים. אם חשבנו עד היום שהתקשורת מגויסת לשמאל, הרי שמאז הקמת הממשלה ראינו שעוד לא ראינו כלום. כמעט כל התקשורת הישראלית עובדת דה פקטו אצל ממשלת הדיכוי. הם מטווחים את הציבור ללא הרף בספינים, מסרים, המצאות ושקרים בהתאם לצרכי ממשלת הליצנות, בלי שום קשר לעיתונאות, אתיקה או אפילו יושרה בסיסית. השקר כבר מזמן לא זקוק לרגליים. יש לו פה גדול ומיקרופון פתוח בכל כלי התקשורת בישראל.

הסכמה יהודית רחבה

הנציגות החרדית יכולה וצריכה לתרום את חלקה במאמץ החיוני להפלת ממשלת הזדון. יש לה את הניסיון, המיומנות, הלהט והכישורים הנדרשים למאבק חסר פשרות בנוכלים חסרי הבושה. אולם אסור לה לשחק לידיה של התקשורת המחפשת בכל דרך לחפות על מחדלי הממשלה, בעיקר באמצעות הסתה וליבוי המתח בין חרדים לחילונים והבלטת אמירות זעם בנושאי דת ומדינה, המקוממות את החילוני הממוצע ודוחפות אותו לחיקם של הנוכלים בעם.

ההסברה נגד הממשלה צריכה להתמקד בנושאים בהם יש הסכמה יהודית רחבה במחנה המאמין בישראל. רוב הנושאים הם כאלו. לא מדובר רק בנושאים חברתיים וכלכליים בהם וודאי צריכה האופוזיציה להילחם בכל כוחה מול הגזירות המתוכננות על ידי ממשלת ה-18 שרים שהם 28.

גם בסוגיות דת ומדינה אפשר לייצר הסכמה רחבה בהסברה נכונה. גם יהודי מסורתי, שהצביע בטעות לגדעון סער או בנט, חושש מהתבוללות ילדיו ונכדיו. חשוב לתקשר מולו במסרים מדויקים, שיבין שאין כאן רצון לכפייה דתית, כי החרדים בכל מקרה מתחתנים בתוך הקהילה. יש כאן מאבק משותף על עתיד העם היהודי מול כוונות הזדון של ממשלת 'מדינת כל אזרחיה, למעט דתיים וחרדים'.

הדברים נכונים גם לשדה הקירוב רחוקים, בו אפשר להפוך את הלימון ללימונדה, ולרתום את כל הכוחות הכישרוניים המתאימים למלאכה זו. עכשיו החרדים כבר לא בשלטון, הם לא אשמים בכל פקק תנועה או נגיף מעבדה. הם לא "שודדים" את הקופה הציבורית. היא הופקדה למשמרת בידיו האמונות של איווט ליברמן, שכידוע לא נהנה מהעולם הזה כמלוא נימה. הוא עסוק בלספור חמישים מיליארד שקל לידיה של התנועה האסלאמית. דווקא מהמקום הזה אפשר לדבר עם הרוב היהודי המאמין בגובה העיניים. להציג את העמדה התורנית בשפה ברורה ונעימה לכל מי שמוכן לשמוע את האמת, ולהתפלל כי דברים היוצאים מן הלב יתקבלו על הלב ויאמר כל אשר נשמה יהודית בקרבו ה' אלוקי ישראל מלך, ומלכותו בכל משלה.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר