עולם התורה לשנת תשפ"ב • מיוחד

מפת הרישום: כך ייראו היכלי הישיבות הגדולות ב'זמן אלול'

בשונה משנים קודמות, הרישום לישיבות הליטאיות השנה, נסגר כבר בתקופה זו • 'כיכר השבת', עם פרויקט מיוחד ומקיף על הרישום לישיבות, הסיפורים מאחורי הקלעים והישיבות שהפתיעו (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
היכל ישיבת מן ההר בביתר עילית וישיבת בית מאיר בבני ברק (צילום: ללא קרדיט)

'זמן קיץ' השנה בישיבות, נפתח בצורה לא שגרתית - אחרי יותר משנה שהישיבות היו בהגבלות שונות ומשונות, 'זמן קיץ', נפתח ללא כל הגבלות, 'כיכר השבת', יצא בפרויקט מיוחד, בו כל הפוליטיקאים החרדים בירכו בהתרגשות גיבורי החיל - בחורי הישיבות, לרגל תחילת 'זמן קיץ'.

עונת הרישום השנה, הייתה שונה בהרבה מהשנה הקודמת, הסיבה העיקרית נעוצה כמובן בנגיף שנראה שהוא כאן כדי להישאר, עולם הישיבות למרבה הצער היה שרוי במשבר רוחני וכלכלי, אך השנה כאמור נראה שהישיבות חזקות יותר מכל נגיף והרישום לישיבות, היה בשיאו.

אם כל שנה, הישיבות התחילו את הרישום באופן רשמי לאחר חג השבועות, השנה, הרשמים של עולם הישיבות, הגיעו רעבים, ולאחר חג השבועות, רוב הרישום כבר היה סגור ורוב הבחורים כבר ידעו לאן פניהם מועדות.

אך באופן רשמי, בעיקר בגלל הישיבות היוקרתיות והנחשקות, שלהן לא אצה הדרך, עונת הרישום מתחילה להיסגר באופן סופי במהלך השבוע הקרוב - תאריך מוקדם יחסית לשנים קודמות.

'כיכר השבת' עם פרויקט מיוחד ומושקע, על הדרמות שהתחוללו בעולם הישיבות, על התזוזות בישיבות ושאלת המפתח: כמה בחורים קיבלה כל ישיבה.

חברון

ישיבת חברון בגבעת מרדכי, ניצבת כמדי שנה בחזית עולם הישיבות, הן בשל הותק של הישיבה והן בשל היוקרה, שאיפתו של בחור ליטאי ממוצע הוא להתקבל ל'חברון', השנה, אולי בגלל הקורונה או סיבות אחרות, 'חברון' ירדה מעט מכוחה והיו בחורים שהעדיפו ישיבה אחרת על פניה, אך כמובן, "חברון זה חברון", אומר אחד הרשמים, ו"אין לה מה לדאוג, הסחורה הכי טובה אצלה, גם אם כמה תפוחים נפלו בדרך", מסביר הרשם.

מספר הבחורים בישיבה: 1,400

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי דוד כהן ורבי יוסף חברוני.

אחראי רישום: הרב ברוך ויסבלום, משגיח קטן בישיבה

כמה התקבלו לבחינה ולישיבה: 240

אחד הרשמים מספר, כי ישיבת חברון, בה יש נוהג כי מי שכבר התקבל לבחינה, הוא התקבל לישיבה, קיבלו תחילה 300 בחורים לבחינה, אך לאחר ישיבת צוות, הוחלט לקבל 260 בחורים בלבד לבחינה, דבר שיצר אנדרלמוסיה בעולם הרישום.

אריה דרעי מברך את בחורי הישיבות לרגל תחילת זמן קיץ

מיר ברכפלד

ישיבת מיר במודיעין עילית, שנוסדה על ידי ראש הישיבה הבלתי נשכח, הגרנ"צ פינקל, ידעה לאורך השנים עליות וירידות, אך השנה, היא הצליחה לבצר את מעמדה, והיא כיום יותר טובה ממה שהייתה בשנים הראשונות לפתיחתה, כך שיש בחורים שיעדיפו את 'ברכפלד על 'חברון'.

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראש הישיבה הגר"נ אלון

המראיין: הרב ברוך גרשון והרב שמריהו יוסף פינקל

אחראי רישום: הרב אוריאל זלזניק, הרב יצחק לונטל, והרב יחזקאל זילבר

כמה התקבלו לישיבה: 120

נתיבות חכמה - 'וולפסון'

אחת מהישיבות שעדיין נחשבות ל'חדשות', היא ישיבת וולפסון, השוכנת בשכונת בית וגן בירושלים, הישיבה נחשבת למבוקשת מאוד בקרב בחורי הישיבות הקטנות, הן בירושלין והן בבני ברק, ומקומה יציב - בין הישיבות החזקות והמובילות.

מספר הבחורים בישיבה: 750

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון

המראיין: הרב בצלאל קרויז והרב זאב גלוסקינוס

אחראי רישום: הרב אוריאל זלזניק - אחראי רישום וכן, הרב בצלאל קרויז, הרב אהרון הבר והרב יעקב פרידמן

כמה התקבלו לישיבה: 150

אור ישראל

ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, נחשבת לשורה הראשונה בעולם הישיבות, ויש לה ייחודיות משלה, המשטר הקפדני שנוקטים בישיבה, תחת ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, שונה משאר הישיבות ומדובר במשטר קפדני ומחמיר שאינו מתאים לכל הבחורים. בשנה שעברה בזמן הקורונה, קיבלו בישיבה רק 68 בחורים, והשנה, המספר גדל.

החלטה נוספת שקיבלה השנה הישיבה, היא לצמצמם את מספר הבחורים המגיעים מישיבות קטנות בירושלים, הנחשבים בדרך כלל למודרנים יותר.

מספר הבחורים בישיבה: 380

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן

המראיין: המשגיח רבי צבי דיאמנט

כמה התקבלו לישיבה: 82

פוניבז'

פלג השונאים: ישיבת פוניבז', בדומה ל'חברון', תחשב תמיד בעולם הישיבות לספינת דגל וזאת על אף המאבקים המרים, הנערכים בישיבה, פלג השונאים בישיבה, שהיה נחשב בעבר לפחות טוב מ'פלג המחבלים', תפס בשנים האחרונות את המקום של 'המחבלים', וזאת בשל התקרבות 'המחבלים' לפלג הירושלמי.

באופן רשמי, הישיבה עדיין לא התחילה לבחון את הבחורים, והיא ממשיכה במסורת הבחינות, רק בתאריך כ"ה תמוז, אך יש מספר צפוי של בחורים שאמורים להתקבל לישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 1400

הבוחנים: נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, וכן אצל הר"מים - הגרח"פ ברמן, הגר"ד מילר, הגר"ד לוי והגרי"ש מלר

המראיין: המשגיח הרב אליהו קלרמן

כמה התקבלו לישיבה: 280 (צפי)

הגר"ג אדלשטיין, בתחילת 'זמן קיץ' השנה

פלג המחבלים: הישיבה של 'המחבלים', שפעם הייתה נחשבת ברמה של 'חברון', ירדה כאמור מגדולתה, אך עדיין היא נחשבת לישיבה הטובה ביותר בפלג הירושלמי.

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראשי הישיבה הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש וכן אצל הגר"י זלושינסקי, הגר"ח הבלין והגרי"מ דזימטרובסקי.

המראיין: המשגיח הרב הגרא"א דסלר

כמה התקבלו לישיבה: 110 (צפי)

שערי שמועות

הישיבה שנוסדה לפני למעלה מעשור, נוסדה תחילה כפיצול של ישיבת באר יעקב, אך מהר מאוד הצליחה לקנות לעצמה שם של אחת הישיבות הטובות והמובילות. השנה, הישיבה תכנס להיכל בית המדרש החדש והמפואר שנבנה בשנים האחרונות, בקרית הישיבה בבית חלקיה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אריה שפירא, והר"מים רבי ישראל יעקב פינקוס ורבי יוסף פישהוף

המראיין: המשגיח רבי יעקב שטרנשוס

כמה התקבלו לישיבה: 80

בית מתתיהו

ישיבת בית מתתיהו בבני ברק, המכונה בעגה הישיבתית - "בית מת'ס", ידעה אף היא במהלך השנים עליות ומורדות קלות, אך תמיד היא הייתה ברשימת הישיבות הטובות והנחשקות, ראש הישיבה וחבר 'המועצת' החדש, הגר"ב ויסבקר, אף עבר לאחרונה להתגורר בסמיכות לישיבה, בשלת מחלתו.

• ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק – המונה 480 בחורים, התקבלו לשיעור א' 110 בחורים. הבוחנים הם רבי שרגא פישהוף רבי מרדכי וינטר ורבי יהודה אריה רפפורט, המראיינים , יצויין כי עקב חוליו עבר רה"י להתגורר בסמיכות לבנין הישיבה, בעקבות כך החל לסייר לעיתים תכופות בבנייני הפנימייה.

מספר הבחורים בישיבה: כ-650

הבוחנים: רבני הישיבה, הגאונים: רבי שרגא פישהוף רבי מרדכי וינטר ורבי יהודה אריה רפפורט

המראיין: רבי שמעון פוחוביץ ורבי יהושע רביץ

כמה התקבלו לישיבה: 120

תפרח

הישיבה הדרומית, נחשבת לישיבה מובילה ובכל השנים האחרונות בהן ידעו הישיבות מהפכים ושינויים, הישיבה נותרה כשהייתה, הן מבחינת הליך הרישום והן מבחינת האופי של הישיבה וחוזקתה בעולם הישיבות.

מספר הבחורים בישיבה: כ-700

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ וכן אצל רבני הישיבה: רבי יעקב שינברג, רבי מנחם בן מנחם ורבי ברוך לוין.

המראיין: המשגיח המשגיח הגאון רבי דניאל ארנפרוינד

כמה התקבלו לישיבה: 182

תורת זאב - סולובייצ'יק

ישיבת תורת זאב, חוזרת השנה לימים היפים שלה - כאשר נפתחה, אז הייתה נחשבת לאחת מהישיבות הטובות והמובילות. בישיבה מסכמים השנה רישום מוצלח ופורה, ומסכמים שנה בקמפוס רחב הידיים בעיר בית שמש, לשם עברו לפני פחות משנה.

מספר הבחורים בישיבה: 340

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, וכן אצל הר"מ רבי שמואל שלנגר

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 64

בית מאיר

אחת הישיבות הותיקות, היא הישיבה הבני ברקית - 'בית מאיר', הקיימת למעלה מ-60 שנה, עד לפני מספר שנים, הישיבה לא הייתה 'נחשבת' וזאת בשל כך שהיה לה סגנון משלה, שלא תמיד התאים לרוב בחורי הישיבות. בשנים האחרונות ובעיקר בשנה האחרונה, הישיבה עברה מהפך של ממש, הרישום שלה היה חריג השנה בנוף הישיבתי, כאשר יותר מ-300 בחורים ניסו להתקבל לישיבה, אך בשל השינוי שעברה הישיבה, נעשה סינון גדול ל-300 הבחורים שהתקבלו למבחן בישיבה.

יצוין, כי מלבד השינוי המהותי, הישיבה עברה גם שינוי פיזי ובימים אלו נשלמות ההכנות לקראת גמר וסיום בנין פנימיה וחדר אוכל ענק מרווחים ומפוארים לטובת בחורי הישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 290

הבוחנים: הגאון ר' שמואל כהנוביץ

המראיין: המשגיחים הגה"צ ר' ישראל מאיר ויסנשטרן והגה"צ ר' שמעון פרידמן

כמה התקבלו לישיבה: 84

הרשם: הרב אוריאל זלזניק

עטרת שלמה

לישיבת עטרת שלמה הנמצאת בשדי חמד בראשון לציון, יש כל שנה רישום מעולה וטוב, וזאת אודות לישיבות הקטנות המפוזרות ברחבי הארץ ושייכות ל'עטרת שלמה', שבנשיאות של הרשת עומד ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, הישיבה נחשבת לישיבה טובה ואף מעולה..

מספר הבחורים בישיבה: 720

הבוחנים: ראש הישיבה הגרח"מ אוזבנד והרבנים: רבי יהושע ויינברגר ורבי אליער לוי

המראיין: המשגיח הגאון רבי יוסף דיוויס

כמה התקבלו לישיבה: 168

מן ההר

אחת הישיבות החדשות שנפתחו בשנים האחרונות ונחלו הצלחה גדולה, היא הישיבה הגדולה מן ההר בביתר עילית, שזכתה השנה לביקוש גדול.

המונה 200 בחורים - התקבלו לשיעור א' 56 בחורים. הבוחנים הם: ראש הישיבה רבי חיים מן ההר, המראיין רבי משה ברמן.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: הגאון רבי חיים מן ההר

המראיין: רבי משה ברמן

כמה התקבלו לישיבה: 56

היכל יצחק - 'לנדא'

ישיבת היכל יצחק בשכונת קרית יובל בירושלים, נעה לאורך השנים בין הישיבות בשורה הראשונה לשורה השנייה, השנה, הצליחה הישיבה לעשות רישום מכובד, ומתוך מאות נבחנים, צוות הישיבה ערך סינון קפדני וקיבל את הבחורים הטובים ביותר, שינוי נוסף שעברה הישיבה, הוא במבנה הפנימייה שהורחב לעוד מספר חדרים.

מספר הבחורים בישיבה: 370

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ישראל לנדא והר"מים: רבי דניאל כהן ורבי אהרן שפריי

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 80

בית מדרש גבוה - 'פינקל'

הייחודיות של הישיבה מתבטאת בשיעורים לא המוניים, התמסרות ויחס אישי של הצוות, ומשטר עצמי, הישיבה הצליחה השנה לסיים רישום מוצלח, בעקבות כך, לקראת חודש אלול ובעקבות מצוקת המקום כיום בהיכל בית המדרש, מסיימים את חיפוי היכל בית המדרש החדש בקומה העליונה שהולך ונשלם לע"נ הגרנ"צ פינקל זצ"ל דודו של הגר"ש פינקל מייסד ומקים הישיבה, כשהשאיפה היא שעד הימים נוראים יוכלו בני הישיבה לעלות להיכל החדש.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: ראשי הישיבה: הגר"ג קאהן הגר"ש פינקל

המראיין: הרב יוסף וייס

כמה התקבלו לישיבה: 48

אורחות תורה

השנה רשמה הישיבה גידול גבוה בביקוש. בניגוד לשנים קודמות בהן, היו בוחנים את הבחורים רק בסוף חודש תמוז, השנה הבחינות התחילו כבר בתחילת חודש תמוז.

מספר הבחורים בישיבה: 650

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי ברוך דב דיסקין, ורבי יחיאל קלרמן

המראיין: רבי אברהם ויסבלום רבי יצחק שרייבר ורבי אליהו דיקמן

כמה התקבלו לישיבה: 140

יד אהרן

ישיבת 'יד אהרון' בשכונת קטמון בירושלים, נחשבת לייחודית וחריגה בנוף הישיבתי ובדומה ל'נחלת הלויים', גם לה יש אופי שקט.

שינוי מהותי שהתרחש השנה בישיבה, הוא שינוי מספר הבחורים החדשים שהתקבלו, אם עד השנה, ראשי הישיבה התעקשו לקבל רק 24 בחורים, השנה, נפרץ הגדר, ולישיבה התקבלו 26 בחורים.

– הישיבה מונה 115 בחורים, כמיטב המסורת וכמידי שנה בשנה בישיבה התקבלו לשיעור א' 26 בחורים, השנה לראשונה פרצה הישיבה את המספר 24 שהיה כחוק ולא יעבור של ראש הישיבה רבי יהושע אייכנשטיין, הבחורים עברו מבחן וראיון אצל ראש הישיבה מוקדם מתמיד בעקבות טיפול רפואי שעבר רה"י השנה שעבר בהצלחה בס"ד.

מספר הבחורים בישיבה: 115

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יהושע אייכנשטיין

כמה התקבלו לישיבה: 26

נחלת הלויים

ישיבת 'נחלת הלויים' בחיפה, נחשבת לישיבה טובה, אך לא כזאת שמתאימה לכל בחור, בשל אופיה השקט, בשנים האחרונות, בנו של ראש הישיבה - הגאון רבי אהרן וייס, המכהן גם כר"מ במיר ברכפלד, החל למסור שיעור כללי בישיבה, מדי שבוע.

מספר הבחורים בישיבה: 250

הבוחנים: בני הישיבה רבי אברהם אליהו וינקלר ורבי אברהם אליהו ארנפרוינד

המראיין: המשגיח הגאון הצדיק רבי אורי ויסבלום

כמה התקבלו לישיבה: 70

כנסת הגדולה

בדומה לשתי הישיבות הקודמות, ג לישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית (ר' הלל), יש אופי מיוחד ושונה משלה, כאשר הבחורים מאופיינים בחשיבה עצמאית ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו, אלא לחקור ולהעמיק. הישיבה אף נחשבת לישיבה פתוחה, המאפשרת לבחור להיות אחראי על עצמו ועל הזמנים שלו.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: הגאון רבי שמואל שפירא, מי שעובר את המבחן בהצלחה, מתקבל לריאיון אצל ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס

המראיין: המשגיח הגאון רבי יחזקאל פוסרינו

כמה התקבלו לישיבה: 38

בית מדרש עליון

ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק, נחשבת לישיבה מעולה, אך מאופינת בעיקר בבחורים המוגדרים 'בני ברקים', לישיבה, יש גם סניף של ישיבה ספרית הנקרא 'נחלת דן', והמבחנים לשתי הישיבות נערכים על ידי אותם רבנים ובאותו מקום.

מספר הבחורים בישיבה: 520

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר וכן הר"מים רבי אברהם יצחק ליפקוביץ, רבי נפתלי קופשיץ, רבי טוביה שפירא ורבי יואל מקלב

המראיין: הגאונים: רבי ישראל אדלשטיין והגרי"ש קורלנסקי

כמה התקבלו לישיבה: 120

דרך חכמה - סילבר

ישיבת דרך חכמה בשכונת הר נוף בירושלים, ידעה ימים יפים יותר, בתחילת שנותיה, אך בשנה-שנתיים האחרונות, הישיבה התחזקה והרישום השנה היה טוב יותר משנים קודמות. רבים מהבחורים שלא מתקבלים לישיבות הטובות ביותר כמו 'לברון' ו'וולפסון', בוחרים ב'דרך חכמה' כישיבה הבאה בתור.

מספר הבחורים בישיבה: 180

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יונתן וילנסקי והרמי"ם הרמי"ל זק"ש והגר"נ קפלן

המראיין: הגר"ב גרילק והרב וילנר

כמה התקבלו לישיבה: 28

באר יעקב

ישיבת באר יעקב השוכנת במועצה המקומית באר יעקב, היא אחת הישיבות הוותיקות ביותר, את הישיבה פתחו גאוני עולם, בראשות הגאון הגדול רבי משה שמואל שפירא והמשגיח הגאון רבי שלמה וולבה זצוק"ל, הישיבה נחשבת לישיבה טובה, אך לא מהשורות הראשונות.

מספר הבחורים בישיבה: 225

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי דוד יצחק שפירא ובנו רבי שמעון שפירא

המראיין: המשגיח הגאון רבי אריה שפירא ורבי יעקב זלושינסקי

כמה התקבלו לישיבה: 45

באר התורה

ישיבת 'באר התורה' (גיל), בדומה ל'סולוביצייק', עברו אף הם לקמפוס רחב ידיים בעיר בית שמש, הישיבה נחשבת לישיבה מהשורה השנייה, ובמשך השנים, היא נשארה יציבה.

מספר הבחורים בישיבה: 250

הבוחנים: הגאון רבי יעקב משה ליבוביץ והגאון רבי אביגדור לוי

המראיין: המשגיח רבי מרדכי לוי

כמה התקבלו לישיבה: 61

מאור התלמוד

ישיבת מאור התלמוד ברחובות, נחשבה תמיד לישיבה טובה - אך לא מעבר. השנה, מדווחים בישיבה, כי היה את הרישום הכי מוצלח בשנים האחרונות.

• ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות – הישיבה מונה 400 בחורים, התקבלו לשיעור א' 100 בחורים, הבוחנים: הרב יעקב כהן, והר"א זליבנסקי, המראיין: המשגיח רבי יהונתן קמפה, מנהל הרישום הרב ידידיה לאופר, יצויין כי הישיבה הפתיעה השנה ברמת הביקוש, וזכתה לשיעור מהטובים שהיו מימיה.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אריה זליבנסקי והגאון רבי יעקב כהן

המראיין: המשגיח רבי יהונתן קמפה

כמה התקבלו לישיבה: 100

באר מרדכי

הישיבה נוסדה לפני שנים בודדות, על ידי הגאון רבי ברוך שמאל דויטש - ממנהיגי 'הפלג', שפרש מישיבת קול תורה יחיד עם מספר בחורים מצוינים, אליהם הצטרפו בחורים מישיבת פוניבז', הישיבה נוסדה ע"י הרב נחום שטרן, בשכונת זכרון משה בירושלים,

בשנה האחרונה עברה הישיבה למשכן רחב ידיים בעיר מודיעין עילית.

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: ראש הישיבה, הגאון רבי ברוך שמואל דויטש

המראיין: הר"מ הרה"ג רבי משה פאס

כמה התקבלו לישיבה: 34

נתיב הדעת - 'קפלן'

ישיבת נתיב הדעת, שנפתחה לפני מספר שנים, הייתה הצלחה גדולה בהתחלה, אך עם השנים קיבלה את מעמדה בין השורה הראשונה והשנייה ושם נשארה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי ישראל בונים שרייבר והגאון רבי אברהם זיסקינד

המראיין: המשגיח הרב מתתיהו שטיגל

כמה התקבלו לישיבה: 72

דעת אהרן - 'קפלן החדשה'

ישיבת דעת אהרון, העומדת בראשות הגאון רבי ניסן קפלן (בנו של המשגיח של נתיב הדעת), נפתחה לפני מספר שנים, שוהה במבנה של מוסדות "אורות התשובה" בשכונת הר נוף בירושלים.

מספר הבחורים בישיבה: 140

הבוחנים: ראש הישיבה הרב ניסן קפלן, לצד הר"מ של שיעור א' הגאון רבי ירוחם דגני

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 50

עטרת ישראל

ישיבת עטרת ישראל, שהייתה במשך שנים בשכונת בית וגן בירושלים והייתה מאופינת בסגנון פתוח ומשוחרר, השתנתה מאז שעברב למודיעין עילית וכיום הישיבה נחשבת לסגורה יותר.

מספר הבחורים בישיבה: 150

הבוחנים: הגאון רבי חיים לייב אזרחי, מראשי הישיבה והגאון רבי דוד אברמוביץ

המראיין: הגאון רבי יואל שפירא

כמה התקבלו לישיבה: 80

קול תורה

ישיבת קול תורה, אחת הישיבות הותיקות, ממשיכה לשמור על מעמדה ונחשבת לישיבה מצוינת ובעיקר מגוונת בסגנון הבחורים.

מספר הבחורים בישיבה: 450

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי שלמה שלזינגר והרב מיכאל וינקלר

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 98

קרית מלך

מספר הבחורים בישיבה: 270

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי בנימין רימר, והגאון רבי אשר גנס מראשי הישיבה

המראיין: המשגיח רבי ישראל הבלין, ורבי דוד ליכט

כמה התקבלו לישיבה: 56

הישיבה הגדולה - הרב שטרנבוך

מספר הבחורים בישיבה: 160

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך

המראיין: המשגיח הרב מאיר פרנק ור"מ שיעור א הרב יחזקאל פרבשטיין

כמה התקבלו לישיבה 45

ראשון לציון

ישיבת תפארת ישראל קיבלה הוראה ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שראש הישיבה הגרי"מ דרוק, נחשב למקורבו, להשקיע ברישום ולקבל יותר בחורים מהשנה הקודמת.

מספר הבחורים בישיבה: 160

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר דרוק

המראיין: המרב אהרון וגשל

כמה התקבלו לישיבה: 44

כנסת יצחק

ישיבת 'כנסת יצחק' – חדרה של פלג הירושלמי

מספר הבחורים בישיבה: 500

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג

המראיין: המשגיח הגאון רבי טוביה נוביק

כמה התקבלו לישיבה: 68

ישיבת 'כנסת יצחק' במודיעין עילית - השנה זכתה הישיבה לראשונה להכניס לשורותיה בחורים מהעיר מודיעין עילית.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי שמעון נוביק. ורבי אליעזר שטייהנוז

המראיין: המשגיח רבי יהושע עלזאס

כמה התקבלו לישיבה: כ-65

גרודנא

ישיבת 'גרודנא' באשדוד המשתייכת לפלג הירושלמי, השנה יעברו לבניין החדש, שנבנה בזכות כספי המצ'ינג של הישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 280

הבוחנים: ראש הישיבה הגר"מ שמידע והרמי''ם: הר"י ונדרולדה, הרמ"י פלס

המראיין: ראש הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 60

ישיבת 'גרודנא' באר יעקב - השייכת לישיבת פוניבז' של 'פלג השונאים.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: הגרח"פ שיף

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 86

גבעת שאול

ישיבת גבעת שאול בירושלים, מיסודו של המשגיח הגאון רבי שלמה וולבא זצ"ל, שמה דגש בעבודה על מידות, ובן אדם לחבירו בדרכו של המשגיח

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אליקים געצל פאשקס

המראיין: המשגיח רבי יהודה מנדלסון

כמה התקבלו לישיבה: 28

ישיבת דעת אליהו (עלזאס) בירושלים, משתייכת לפלג הירושלמי, לאחרונה נוספו לישיבה צוות חדש; הגאון הרב שמעיה מילצקי, הגאון רבי בצלאל הרשלר, הרב ישעיה הרשלר, והרב נחמיה רוט.

מספר הבחורים בישיבה: 90

הבוחנים: הרב אליהו ויינר

המראיין: ראש הישיבה הגאון הרב נפתלי עלזאס

כמה התקבלו לישיבה: 35

הישיבה הגדולה עפולה

מספר הבחורים בישיבה: 170

הבוחנים: ראשי הישיבה הרב בלום והרב לנג

המראיין: המשגיח רבי בנימין בויאר

כמה התקבלו לישיבה: 48

חברון החדשה

הישיבה השייכת לפלג הירושלמי, צפויה לעבור בקרוב למבנה גדול יותר בירושלים.

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: ראש הישיבה רבי שמואל אריאלי

המראיין: המשגיח רבי יעקב אנגלנדר, ורבי ברוך דוב גרוזבסקי

כמה התקבלו לישיבה: 30

כנסת חזקיהו

ישיבת 'כנסת חזקיהו' (כפר חסידים) ברכסים, נחשבת אף היא לאחת הישיבות הותיקות.

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יהושע מן, רבי יעקב שמואל, ורבי יעקב זלושינסקי

המראיין: המשגיח רבי דב שמעון

כמה התקבלו לישיבה: 37

כנסת יחזקאל - אטינגר

• ישיבת 'כנסת יחזקאל' (אטינגר) באלעד – הישיבה מונה 330 בחורים, התקבלו לשיעור א' 78 בחורים, הבוחנים: הר"מ רבי אריה פרידמן ורבי מיכאל בן שלמה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: הר"מ רבי אריה פרידמן

המראיין: רבי מיכאל בן שלמה

כמה התקבלו לישיבה: 78

כנסת מרדכי

ישיבת 'כנסת מרדכי', היא הממשיכה של ישיבת חברון גאולה ויש המכנים אותה כיום 'חברון הר נוף', בשך כך שהיא שוכנת בשכונת הר נוף.

מספר הבחורים בישיבה: 100

הבוחנים: ראש הישיבה הרב אליהו בורר והרב צבי פוברסקי

המראיין: המשגיח הרב שמעון פרקש

כמה התקבלו לישיבה: 20

מאור יצחק - חמד

מספר הבחורים בישיבה: 270

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי מנחם יעקובזון והר"מ רבי יעקב אנגלנדר

המראיין: המשגיח רבי בועז רבינסקי

כמה התקבלו לישיבה: 50

משכן אשר

• ישיבת 'משכן אשר' בירושלים, היא סניף של ישיבת 'יד אהרן'.

מספר הבחורים בישיבה: 110

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יהושע אייכנשטיין

המראיין: רבי יוחנן יעקבס

כמה התקבלו לישיבה: 30

נחלת בנימין

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: הגאון רבי דניאל יעקובוביץ

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 23

נחלת דוד

מספר הבחורים בישיבה: 70

הבוחנים: ראש הישיבה רבי דוד סלומון ורבי יחיאל שטרנברג

המראיין: המשגיח רבי יעקב שפירא

כמה התקבלו לישיבה: 23

משה גפני מברך את בחורי הישיבות לרגל תחילת זמן קיץ

נר זרח

ישיבת 'נר זרח', שוכנת במושב הדרומי עוצם והיא נחשבת לסניף של ישיבת 'ארחות תורה' בדרום.

מספר הבחורים בישיבה: 180

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב פיינשטיין. והרמי"ם הרב אליהו ברוורמן, והרב שמואל אנסבכר

המראיין: המשגיח רבי אברהם קוזוקין ורבי יעקב מוסקט מרבני הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 50

שכר שכיר

ישיבת 'שכר שכיר', נמצאת בדרום הארץ בעיר נתיבות והיא מיסודו של הגר"י מאיר זצ"ל, הנשה מונה ראש הישיבה הגאון רבי אריה לוי, לחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

מספר הבחורים בישיבה:180

הבוחנים: ראשי הישיבה רבי צבי יהודה גרשנוביץ, ורבי דוב לב

המראיין: רבי שלמה צבי פרוכטר

כמה התקבלו לישיבה: 54

תולדות צבי

מספר הבחורים בישיבה:

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יוסף סקלאר

המראיין: המשגיח הרב יוסף קסלר

כמה התקבלו לישיבה: 20

תורה בתפארתה

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יעקב סטפנסקי, הר"מים רבי אפרים רוטשילד, רבי אלעזר דוד אפשטיין ורבי רפאל גפן, ורבי חיים יעקב כגן

המראיין: רבי אורי דיקמן משגיח בישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 226

תורת משה - ליזרוק

מספר הבחורים בישיבה: 110

הבוחנים: ראש הישיבה רבי איסר ליזרוק, והרמי"ם רבי אברהם ליזרוק, רבי יצחק רפפורט ורבי פנחס כהן

המראיין: הרב ירמיהו פריימן

כמה התקבלו לישיבה: 32

נתיבות התורה - 'רובינשטיין'

ישיבת 'נתיבות התורה – אור יהושע' בבית שמש, היא ישיבה חדשה, אך בשל הצוות הייחודי נחשבת לישיבה עולה בעולם הישיבות.

מספר הבחורים בישיבה: 100

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יוסף רובינשטיין, והרב דוד יצחק פלג שמכהן כר"מ בישיבה

המראיין: הרב יצחק שפיגל, מראשי הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 20

רינה של תורה

ישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל - היא סניף' של ישיבת 'ארחות תורה' בצפון. המונה כ350 בחורים, התקבלו לשיעור א' 104 בחורים. הבוחנים: ראש הישיבה רבי אברהם סטוארט, והר"מים רבי משה בונים שכטר, רבי יקותיאל פישל. הבחורים עוברים ראיון אצל המשגיחים רבי יוסף פלונצ'ק, ורבי דב שמעון.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראש הישיבה רבי אברהם סטוארט, והר"מים רבי משה בונים שכטר ורבי יקותיאל פישל

המראיין: המשגיחים רבי יוסף פלונצ'ק, ורבי דב שמעון

כמה התקבלו לישיבה: 102

אהבת תורה

מספר הבחורים בישיבה: 70

הבוחנים: ראש הישיבה אב"ד לממונות בגבעת שאול הרב משה שמואל שוורץ

המראיין: הרב מרדכי גולד

כמה התקבלו לישיבה: 35

ברכת יצחק -אור יהודה

• ישיבת 'ברכת יצחק' באור יהודה – הישיבה מונה 80 בחורים, התקבלו לשיעור א' 16 בחורים. הבוחנים: ראש הישיבה רבי אבינועם פוסטבסקי, המראיין המשגיח רבי שמעון סנדומירסקי.

מספר הבחורים בישיבה: 80

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי

המראיין: המשגיח הגאון רבי שמעון סנדומירסקי

כמה התקבלו לישיבה: 16

גאון יעקב

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: אש הישיבה הגאון רבי זאב ברלין והגאון רבי נתן זוכובסקי

המראיין: המשגיח רבי נחום ברנשטיין ור' מאיר פריישמן

כמה התקבלו לישיבה: 30

רבינו חיים עוזר

• ישיבת 'רבינו חיים עוזר' בבני ברק – המונה 150 בחורים, התקבלו לשיעור א' 48 בחורים. הבוחנים: הגאון רבי יחיאל ברלין. המראיין: המשגיח הרב אשר פלאיי, משנה לשנה הרוח החיה בישיבה הוא הגאון רבי יחיאל ברלין בנו חביבו של רה"י הגרמ"צ ברלין, בנוסף לרמי"ם הקיימים בישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 140

הבוחנים: הגאון רבי יחיאל ברלין

המראיין: המשגיח הרב אשר פלאי

כמה התקבלו לישיבה: 47

ראדין

מספר הבחורים בישיבה: 90

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי מיכאל גוגיג והגר"י וניט

המראיין: המשגיח הגר"ש ברוורמן

כמה התקבלו לישיבה: 26

ראשי הישיבה הרב גרשון קאהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר