ההצעה של שקד

איסור יציאה מהארץ למי שהפר את הבידוד

שרת הפנים, איילת שקד, מתכוונת להציע לקבינט הקורונה לאשר כי ישראלי שיחזור מחו"ל וייפר את הבידוד, יוטל עליו איסור יציאה מהארץ למשך שנה, וזה לצד הקנס הכספי (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שרת הפנים שקד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נלחמים בקורונה: שרת הפנים, איילת שקד, מבקשת להטיל עונש של איסור מהארץ מהארץ למשך שנה, לישראלים שיחזרו מחו"ל ועפרו את הבידוד. איסור היציאה מהארץ יוטל במקביל לקנס כספי בך 5,000 שקלים. ההצעה תוצג הערב (ראשון9 בישיבת קבינט הקורונה.

שקד הסבירה את ההצעה ואמרה ל'ידיעות אחרונות': ""זה כלי אכיפה מאוד פשוט. שמו של אדם שייתפס מפר בידוד ידווח מיד לרשות האוכלוסין והוא יצטרף לרשימה שתאסור על יציאתו מהארץ במשך שנה".

לדבריה: "אני חושבת שזה מידתי. אם אתה נוסע לחו"ל ולא מקיים את הנחיות המדינה, אז שא בהשלכות. זה בעיקר רלוונטי עכשיו בחופש הגדול. יש משפחות שנוסעות לנופשים עם ילדים והם לא מחוסנים - ואז הם יחזרו לארץ וילכו לחברים. זה כלי שהוא בעיקר הרתעתי".

בנט נגד בנט: "אצלי זה לא היה נכנס"; צפו

כזכור, בשבוע שעבר התבטא שר הבריאות, ניצן הורוביץ', כי "בימים האחרונים אנו עדים למספר אירועי הדבקה בנגיף הקורונה. לשם כך, אנו נרחיב את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית. התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך. צריך לקצר אותם בצורה טובה יותר, ובעיקר להיערך לעומס הצפוי בנתב"ג בחודשי הקיץ".

לדבריו: "כל מקרי ההדבקה האחרונים הם תוצאה של הפרת בידוד. אף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע בבריאות הקרובים לו או לגרום להדבקה שתפגע בבריאות ובפרנסה של שכניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר