בגלל ה-G5

סוף ל'כשר'? טלפונים 'טיפשים' ירדו מהמדף

משרד התקשורת הודיע כי בעוד חצי שנה ייבוא מכשירי דור שני ושלישי - 'טלפון טיפש' תופסק לחלוטין והקליטה הסלולרית תיפסק במכשירים ב2025. הסיבה- "שדרוג איכות" (טכנולוגיה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
טלפון כשר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מכשיר הטלפון הכשר הוא אחד מהכלים שמשמשים את הציבור החרדי, וגם חלק מאוכלוסייה מבוגרת המתקשה טכנולוגית. אלא שככל הנראה, עד שנת 2025, המכשירים הכשרים שברובם עובדים על תדרי הדור 3 לא יוכלו לפעול במתכונתם הנוכחית.

תוך ניסיון לקדם את מהירויות הגלישה וחווית המשתמש בטלפונים החדשים מדור חמישי, תוך ארבע שנים הקליטה במכשירי דור שני ושלישי תופסק בשל סגירת התדרים של הרשתות האלה. בשלב הראשון, בעוד כחצי שנה, ייבוא מכשירי הטלפון מדור ראשון ושני ייפסק, ובעוד שנה וחצי ייפסק החיבור של ציוד קצה למכשירים.

שר התקשורת יועז הנדל אמר, כי "אנחנו מובילים את מדינת ישראל לעידן חדש בתחומי תשתיות התקשורת. יותר מידי זמן ישראל פיגרה מאחור בגלל חוסר קבלת החלטות. הצעד הזה חיוני כדי להפוך למדינה מובילה".

"ברחבי העולם כבר נסגרו טכנולוגיות ישנות כדי להתקדם ולשחרר תדרים – שהינם משאב מוגבל -לטובת טכנולוגיות מתקדמות. היום אנחנו יוצאים לדרך ומשחררים את הפקק. התהליך יהיה הדרגתי ומאפשר למי שזקוק לכך לבצע את ההתאמות הטכנולוגיות הדרושות, והוא חלק ממהלך של הוצאת העגלה מהבוץ והזנקת כלכלת ישראל".

מנכ"לית משרד התקשורת לירון אבישר בן חורין התייחסה גם היא ואמרה כי "מהפכת האינטרנט המהיר בישראל נמצאת בעיצומה. טכנולוגית דור 5 צפויה לשפר תעסוקה מרחוק, לאפשר פיתוח וצמיחה של תעשיות ועסקים קטנים, ערים חכמות, מכונות אוטנומיות, ועוד. סגירת רשתות ישנות, תפנה תדרים ותאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית, שידרוג איכות השירותים הסלולרים, וקידום התעשייה והכלכלה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר