פגישה ראשונה

לפיד לשר החוץ בארה"ב: נתקן טעויות של ממשלת נתניהו

שר החוץ נועד ברומא עם מזכיר המדינה האמריקני, ועקץ את רה"מ היוצא על התנהלותו השגויה לטעמו מול המפלגה הדמוקרטית: "בשנים האחרונות נעשו טעויות - נתקן את זה ביחד" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן (צילום: סטפאנו מלוני; שגרירות ישראל ברומא)

יו"ר יש עתיד מכהן בשלושת השבועות האחרונים בתפקיד אותו שאף למלא שנים רבות: שר החוץ של מדינת ישראל. עד עתה הספיק לפיד להיכנס למשבר מדיני עם פולין, שהולך ומעמיק, אבל היום (ראשון) נועד לפיד לראשונה, ברומא, עם עמיתו במדינה החשובה ביותר לישראל: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שר החוץ בממשל ג'ו ביידן.

בפתח הישיבה תקף יאיר לפיד את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו בשתי חזיתות בהן תקף אותו גם בימי מערכות הבחירות: הפגיעה באהדה הרחבה בארצות הברית וההתנהלות באשר להסכמי הגרעין שמנהלות המעצמות מול איראן.

שר החוץ אמר: "אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, ואנחנו נתקן את זה ביחד. אדוני מזכיר המדינה, אני יודע שאנחנו יכולים לסמוך עליך. יש לנו גם ויכוחים, אבל אלה אינם ויכוחים על המהות, אלא על הדרך להגיע אליה. אנחנו רוצים אותם דברים, אנחנו לעתים חלוקים בשאלה איך להשיג אותם".

ראש הממשלה החליפי אמר בנוכחות מזכיר המדינה כי התקדמות הדיונים עם איראן אינה לרוחה של ממשלת ישראל: "יש לנו השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בווינה", אמר לפיד, אך הדגיש כי הממשלה בה הוא חבר בכיר תנהג אחרת מנתנהו: "אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עיתונאים".

לפיד ובלינקן. פגישה רשמית ראשונה (צילום: סטפאנו מלוני; שגרירות ישראל ברומא)

לפיד גם הודה לבלינקן על הניסיון לקדם הסכמי נורמליזציה נוספים מול מדינות ערביות, לקראת טיסתו לאיחוד האמירויות: "אני מצפה לעבוד איתך להרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון. נדון במגוון נושאים הנוגעים לישראל, כולל חיזוק יכולתנו להגן על עצמנו, פעולה למזער את הסכסוך ביננו לבין הפלסטינים, תוך הפיכת חיים טובים יותר לישראלים ולפלסטינים כאחד".

לפיד התייחס גם לאסון הנורא של קריסת הבניין במיאמי, בו נכחו עשרות יהודים: "אנחנו שולחים מכאן – ואני יודע, אדוני המזכיר, שתצטרף אלי בכך - תפילה לשלום כל האנשים שנפגעו בקריסת הבניין במיאמי ותנחומים לכל משפחות ההרוגים באסון הנורא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר