אושרו התקנות

יציאה למדינה אדומה תגרור קנס של 5,000 ש"ח

חברי הממשלה אישרו את ההצעה לפיה היוצאים למדינות המדינות, יקבלו קנס של 5,000 ש"ח • בנוסף, נקבע כי אחראי על קטין שימנע ממנו בדיקה ייקנס ב-3,500 ש"ח (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
קבינט הקורונה, הערב (צילום: עומר מירון/ לע"מ)

חברי הממשלה אישרו היום (ראשון) את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה, נוסע שיצא למדינה אדומה ייקנס בסכום של 5,000 שקלים.

החל ממחר (שני), הממשלה אישרה את הארכת התקנות שעוסקות באיסור היציאה למדינות שמוגדרות בסיכון מירבי, למעט חריגים, עד לתאריך 11 ביולי. עוד נקבע, כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. כדי לאכוף שאת, נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים.

תקנה נוספת שתכנס לתוקף החל מיום שלישי הקרוב היא, שכל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחוייב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות).

חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה.

החל מיום רביעי הקרוב, אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת עליו קנס בסך 3,500 שקלים וזה ייחשב לו כעבירה פלילית.

כמו כן, אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר