פרסום ראשון

אחרי זריקת הרימון על הגאב"ד: 'העדה' יצאו להפגנת ענק

מספר ימים לאחר ששוטרים השליכו רימון לעבר רכבו של גאב"ד 'העדה החרדית', בהפגנות הקברים בגוש עציון, ב'עדה', הודיעו כי הם מתכוונים לצאת לעצרת מחאה ענקית בהשתתפות אדמו"רים (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאב"ד ברכב - בהפגנה לפני מספר ימים בגוש עציון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: מספר ימים לאחר ההפגנה של אנשי העדה החרדית בגוש עציון, ולאחר זריקת רימון הלם ע"י המשטרה לעבר רכבו של הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס, הודיעו הערב (ראשון) ב'עדה החרדית', על עצרת מחאה גדולה בהשתתפות אדמו"רים, רבנים ואלפי משתתפים.

ל'כיכר השבת' נודע כי העצרת צפויה להתקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 18:00 בערב, על פני רחבת כיכר השבת, לשם ינהרו ההמונים בראשות גדולי רבני העדה החרדית, כאשר בנוסף פועלים אנשי העדה בקרב אדמו"רים נוספים שאינם נמנים על חוגי הקנאים, כדי שישתתפו אף הם בעצרת.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בשל העצרת המתוכננת דחה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק את נסיעתו למנוחה, על מנת להשתתף בעצרת, בנוסף להכרזה שהתקיימה בשבת האחרונה בהיכל בית המדרש המרכזי, לפיה נקראו כלל החסידים לצאת ולהשתתף במחאה.

יצוין, כי במודעות שיצאו בימים האחרונים מדגישים הכותבים, כי אירוע זריקת רימוני ההלם הינו "צעד של שפלות שטרם נראה כמוהו בכל העולם כולו.

כזכור, ביום רביעי שעבר, כאלף מפגינים, בני 'העדה החרדית', הגיעו לגוש עציון, סמוך לנווה דניאל, להפגנה נגד חילולי קברים המתבצעים לטענתם במקום.

רגע אחרי זריקת הרימון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה, בכוחות גדולים מאוד, ניסתה לפזר את המפגינים אך אלו התפרסו על שטח נרחב מה שהקשה על עבודתה. בשל כך, צירים סמוכים למקום נחסמו לזמן קצר.

ב'העדה' איימו כי ישנם אוטובוסים נוספים של מפגינים שבדרכם למקום ואם המשטרה לא תאפשר להם להגיע, בשל חסימת הכבישים, הם יחסמו צמתים נוספים ברחבי הארץ.

המשטרה, השתמשה ברימוני הלם רבים במהלך העימותים עם המפגינים והצליחה למנוע מהם להיכנס למתחם בו לטענתם נמצאים הקברים.

אל מקום ההפגנה הגיע גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס וכן הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, אך המשטרה השתמש ברימוני הלם לעבר רכביהם כדי למנוע מהמפגינים להתאסף סביב הרכבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר