פרויקטור הקורונה

פרופ' נחמן אש מונה למנכ"ל משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ החליט למנות את פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה הנוכחי, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות; הורוביץ: "מנהל מנוסה שלפני הכל רואה לנגד עיניו בני אדם" (חדשות)

פרופ' נחמן אש (צילום: David Cohen/Flash90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע הבוקר (שני) כי בכוונתו למנות את פרופ' נחמן אש, המשמש כיום בתפקיד פרויקטור הקורונה, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות במקומו של פרופ' חזי לוי שהודיע אמש על פרישתו מהתפקיד.

פרופ' אש, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מומחה לרפואה פנימית ובוגר תואר שני במחשוב רפואי במסגרת תוכנית משולבת של אוניברסיטאות הארוורד ו-MIT. הוא מכהן כפרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל.

אש, שימש בעבר קצין הרפואה הראשי בצה"ל, ולאחר שחרורו מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים במערכת הבריאות, בהם סמנכ"ל בכיר למידע ומחשוב במשרד הבריאות וראש חטיבת הבריאות של קופת החולים מכבי.

מאז נובמבר 2020 עומד פרופ' אש בראש "מגן ישראל", התכנית הלאומית למאבק בנגיף הקורונה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר כי "פרופ' נחמן אש מגיע לתפקיד החשוב של מנכ"ל משרד הבריאות עם ניסיון מקצועי וניהולי עשיר. וחשוב מכל, פרופ' אש רואה לנגד עיניו בני אדם, ושיקוליו ניחנים תמיד ברגישות חברתית גבוהה. אין לי ספק שפרופ' אש יוביל את משרד הבריאות בתבונה ובנחישות המאפיינים אותו. ניאבק בנגיף הקורונה בצורה מקצועית, עניינית ושקופה, ובמקביל נחזק את מערכת הבריאות הציבורית, נצמצם את הפערים בבריאות, ונציב את האדם במרכז. שנינו מאמינים כי ייעודו של משרד הבריאות הוא לשמש כספינת הדגל של השוויון וזכויות האדם בישראל, וברוח זו ננהיג את המערכת.

"אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל משרד הבריאות באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את המדינה במסירות, באנושיות ובמקצועיות יוצאי דופן, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית".

פרופ' נחמן אש אמר: "אני מודה לשר הבריאות הורוביץ על האמון ומרגיש זכות גדולה להוביל את מערכת הבריאות המצוינת של מדינת ישראל. עומד בפני משרד הבריאות אתגר עצום בהתמודדות עם תחלואת הקורונה לצד חיזוק מערכת הבריאות בכל תחומי אחריותה. אני מודה לפרופ' חזי לוי על הובלת המערכת בתקופה מורכבת זו ובמיוחד על תרומתו האישית במבצע החיסונים המוצלח בעולם. ומעבר לכך, מודה לו על העבודה המשותפת, החברות והתמיכה לכל אורך הדרך".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "‏אני מברך את פרופ' נחמן אש על מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. ‏נחמן, אני בטוח שכשם שהובלת בהצלחה את מדינת ישראל ומערכת הבריאות במסגרת תפקידך כפרויקטור הקורונה, אתה תוביל בהצלחה גם את משרד הבריאות בעתות שיגרה וחירום, ותשמור על בריאותם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר