המשבר מעמיק

בקואליציה שוקלים: דחיית חוק איחוד משפחות לשני הבא

ראשי הקואליציה מתקשים למצוא פתרון בשאלת מציאת הרוב לחוק החשוב, ושוקלים לעכבו שוב, על אף שהובטח כי החוק יעלה השבוע • החלטה סופית טרם התקבלה (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ושקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ממשלת בנט-לפיד חווה את המשבר הראשון שלה מהר מהצפוי, והוא ממאן להסתיים: חוק איחוד משפחות, שעובר כהוראת שעה מדי שנה כבר מ-2003, חושף את בעיותיה העמוקות של ממשלה המסתמכת על מפלגה ערבית, ומנהלי הקואליציה הטרייה טרם הגיעו לפתרון.

חבר כנסת ברע"מ, מאזן גנאים, כבר הבהיר שיתנגד לחוק, ושני הח"כים הנוספים, שאינם היו"ר מנסור עבאס, נוטים גם הם להתנגד לחוק. יתר על כן, השר עיסוואי פריג' וח"כ מוסי רז ממרצ הודיעו גם הם שיסרבו להאריך את הוראת השעה, וגם ח"כ אבתיסאם מראענה מהעבודה דרשה תיקונים בחקיקה.

למרות הקשיים הידועים, בתחילת השבוע הודיעה שרת הפנים איילת שקד בביטחון, טרם ישיבת הממשלה השבועית, כי "החוק יעלה להצבעה השבוע ככתבו וכלשונו", אך הערב (שני) נודע ל'כיכר השבת' כי בקואליציה שוקלים לדחות שוב את הבאת החוק להצבעה במליאה אל יום שני הבא, אחרי שכבר נדחה משבוע שעבר, וכך יתקרבו למועד האחרון שניתן להעבירו. בכירים בקואליציה עימם שוחחנו מוסרים כי טרם נפלה החלטה סופית ונבחנים צעדים נוספים, אך זו אחת האפשרויות שנבחנו במהלך היממה שחלפה.

מוקדם יותר היום הציע ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להצביע בעד חוק איחוד משפחות בהוראת שעה לחודשיים בלבד, ובלבד שבמקביל יקודם חוק יסוד: ההגירה, שמטפל בבעיה הביטחונית אחת ולתמיד, וכן גם בסוגיית מהגרי העבודה והמסתננים.

הצעה זו נפסלה זמן קצר לאחר שנאמרה, ע"י ראשי הקואליציה, עידית סילמן מימינה ובועז טופורובסקי מיש עתיד: "אנחנו נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של מדינת ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטרי הדרוש. נתניהו, לעומת זאת, יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על 'צורכי ביטחון' שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם. נתניהו לא מסוגל להיגמל מההרגל המגונה של ניסיון לשתק את המדינה - אנחנו מעדיפים להתרכז ביצירת פתרונות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר