תיעוד מהבית הלבן

פגישת ריבלין וביידן נמשכה כשעתיים; "בנט יוזמן בקרוב"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש הלילה (שעון ישראל) עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במשך כשעתיים, לפגישת פרידה. הנשיאים דנו בעיקר בתוכנית הגרעין של איראן • רה"מ בנט יוזמן בקרוב (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן ובית הנשיא)

פגישת נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נמשכה למעלה מהמתוכנן והתקיימה כשעה וחמישים דקות. ביידן, שקיבל פתקים על הצורך לסיים את הפגישה, סירב והגיב כי הוא עוסק בנושאים רציניים. בבית הלבן הודיעו הלילה כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, יוזמן בקרוב לפגישה עם הנשיא.

במהלך הפגישה דנו הנשיאים בתוכנית הגרעין של איראן, כאשר ריבלין הסביר כי אין להאמין להתחייבויות של המשטר האיראני בכל הקשור לגרעין.

נשיא ארה"ב ביידן אמר לנשיא ריבלין כי: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי". ריבלין השיב לביידן: "אנחנו יכולים לא להסכים אבל אנחנו סומכים עליכם".

ריבלין וביידן, הלילה (צילום: חיים צח, לע"מ)

הנשיא ביידן אמר בשיחתו עם ריבלין: "הצוות שלי עומד בקשר רציף עם הממשלה החדשה בישראל. אני מצפה לארח את ראש הממשלה, בנט, בבית הלבן בקרוב מאוד. ישראל וארצות הברית ימשיכו לעבוד יחד כדי לקדם שלום ויציבות באזור".

לדברי ריבלין: "לידידים שכמותנו יכולות להיות מחלוקות מפעם לפעם, אך אלה לעולם לא יסכנו את היחסים ההדוקים שלנו. המשימה המשותפת שלנו חוצה את הגבולות המפלגתיים והפוליטיים. גם כשהנהגה משתנה, המחויבות שלנו, אומה לרעותה, נותרת איתנה".

ריבלין הדגיש: "הקשרים בין שתי האומות שלנו היו מאז ומתמיד מבוססים על הערכים המשותפים שלנו, ערכי הדמוקרטיה והליברליות. אנחנו שותפים, שלומנו קשור בשלומכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר