הטקס ההיסטורי

חניכת השגרירות באמירויות - בקביעת מזוזה

רב קהילת חב"ד באמירויות, שבה נחנכה היום בטקס היסטורי לראשונה אי פעם שגרירות ישראלית, פתח את האירוע בקביעת מזוזה יחד עם השר יאיר לפיד. צפו בתיעוד (בעולם)

(צילומים: שלומי אמסלם, לע״מ)

במעמד מרגש, בראשות שר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, ושרת התרבות והנוער האמירתית, נורה אל קאעבי, התקיים היום (שלישי) בצהרים טקס קביעת מזוזה, בשגרירות ישראל החדשה באבו-דאבי.

רבה של קהילת חב"ד איחוד האמירויות, הרה"ג הרב לוי דוכמן, קבע את המזוזה בפתיחת הטקס החגיגי ובירך ״וציוונו לקבע מזוזה".

עוד השתתפו בטקס מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז, והממונה מטעם משרד החוץ הישראלי, איתן נאה.

מוקדם יותר היום נחת לפיד בנמל התעופה באבו דאבי, לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות כדי לחנוך את השגרירות החדשה במדינה המוסלמית.

מדובר באירוע היסטורי שנרקם עשרות שנים אחורה, ולפני תשעה חודשים הפך לפומבי, עם הודעת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, על חתימת "הסכמי אברהם", עם נשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ ויורש העצר האמירותי, מוחמד בן זאייד.

נתניהו ניסה לטוס פעמים רבות לאבו דאבי, ואף מנע משרים בממשלתו, כגון גבי אשכנזי, בני גנץ, אופיר אקוניס ועמיר פרץ, לטוס למדינה על אף תיאומים רשמיים, ככל הנראה בשביל התמונות הייצוגיות ההיסטוריות. שבוע לפני יום הבחירות, טס ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לאבו דאבי, בניסיון לשכנע את בכירי המדינה לקבל את ראש הממשלה דאז לביקור כבוד, אך בקשתו נדחתה.

(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)

למרות זאת, יש לציין כי נתניהו ביטל נסיעה רשמית שתואמה בעבר, בשל כניסת ישראל לסגר כללי באותם ימים. אם נתניהו ניסה להראות דוגמה אישית, על אף השוני בין המצבים, שר החוץ לפיד לא דחה את נסיעתו, על אף בקשת ראש הממשלה נפתלי בנט להימנע מנסיעות למדינות אדומות, בעוד שאיחוד האמירויות היא מדינה באזהרת מסע חמורה מצד משרד הבריאות. לפיד גם תועד כשהוא מסתובב שם ללא מסכת פנים, מה שיכול להחמיר את הסיכון בהעברת ווריאנטים של הנגיף לישראל.

המשלחת הכוללת את אנשי משרד החוץ, ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, נחתה עם רה"מ החליפי לפיד. את המשלחת הישראלית קיבל השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירותי, אחמד אל סייג.

בדבריו עם נחיתתו אמר לפיד כי "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו".

באופן יפה, בחר לפיד להודות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על פועלו ואמר, "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".

לפיד הודה גם לטראמפ ואמר, "אני מודה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות. אני מודה לשר החוץ הקודם של ישראל, גבי אשכנזי, שארגן ובנה את כל הביקור הזה".

בשעות הערב ייפגש שר החוץ לפיד עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זייד. לקראת תום הנסיעה צפוי להיחתם הדבר לשמו נסע לפיד: הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר