מביש

הנהג תקף חרדי בברוטליות; החקירה נסגרה

סירב להעלות נוסע חרדי לאוטובוס, ואף בעט בפניו, הפילו לאחור וירד לחנוק אותו. תלונה הוגשה במשטרה, שהחליטה לסגור את התיק בלי לבצע חקירה פלילית; הוגש ערר (חרדים)

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: באדיבות המצלם, ארכיון 'כיכר')

בצעד תמוה, החליטה משטרת לב הבירה בירושלים לסגור תיק חקירה נגד נהג אוטובוס שתקף נוסע חרדי באלימות ומנע ממנו לעלות על האוטובוס, כך דיווחה הבוקר (רביעי) לראשונה עשהאל פלד, כתבת ירושלים בגל"צ.

המקרה אירע בערב ל"ג בעומר האחרון, כאשר הנוסע בעל החזות החרדית עמד בתחנת אוטובוס בבנייני האומה בירושלים וחיכה לעלות על אוטובוס לעבר צפת. כאשר הגיע לתחנה האוטובוס המבוקש, שנשכר לתגבר את חברת 'נתיבי אקספרס', עלתה עליו אישה נוספת שעמדה במקום. כאשר ביקש הנוסע החרדי לעלות אחריה סירב הנהג, בן המיעוטים, להעלות אותו לאוטובוס.

הנוסע פנה אל הנהג והיסב את תשומת ליבו כי יש עוד מקומות ישיבה באוטובוס, אך הנהג המשיך בסירובו. לפתע, ללא התראה מוקדמת, בעט נהג האוטובוס בפניו בעוצמה רבה. הנוסע שעמד באותה העת על המדרגה העליונה, נפל לאחור מכל המדרגות, וברגע האחרון הצליח לתפוס במעקה ובכך לא ליפול אל הכביש.

הנהג לא הסתפק בכך, וירד לעבר הנוסע ההמום וחנק אותו ביד אחת בעזרת האצבע והאגודל. רק כאשר אדם נוסף שהבחין במתרחש רץ לעבר המקום, חדל הנהג ממעשיו.

מיד לאחר מכן הזמין הנוסע משטרה, שהגיעה למקום ולקחה את פרטי הנהג, ובהמשך הגיש תלונה נגד הנהג בתחנת לב הבירה שבירושלים. אלא שלגודל ההפתעה המשטרה סגרה את התיק מבלי לבצע חקירה פלילית.

בהודעת המשטרה שקיבל המותקף נכתב, כי "התקבלה החלטה לסגור את התיק ללא ביצוע חקירה פלילית, מהעילה: נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות לפתיחה בחקירה שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו".

בעקבות פניית כתבת גל"צ, עשהאל פלד, הודיעה המשטרה על פתיחת התיק מחדש. עו"ד חיים בלייכר, המייצג את הנוסע מטעם ארגון חוננו, הגיש גם הוא ערר למשטרת לב הבירה כנגד סגירת התיק.

לדברי עו"ד בלייכר, "מדובר בתלונה על אירוע חמור ביותר. אירוע שבו נהג אוטובוס ציבורי תוקף אדם בעוצמה לעיניי כלל ציבור הנוסעים, ואף מנסה לחנוק אותו. לא ברור איפוא כיצד תלונה כל-כך חמורה נסגרת ללא חקירה. אנו מבקשים מהמשטרה לפתוח את תיק החקירה ולהביא להעמדה לדין של הנהג התוקף".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם הגשת התלונה במשטרה נפתחה חקירה ובהתאם לנסיבות החליט קצין החקירות הממונה מתוקף סמכותו על סגירת התיק. ערר שהוגש לאחרונה התקבל ותיק החקירה נפתח מחדש וימשיך להחקר במקצועיות הראויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר