דאגה במשרד הבריאות

בעקבות הקורונה? התפרצות RSV בקרב תינוקות

במשרד הבריאות מודאגים מעליה דרמטית בתחלואה נשימתית בקרב ילדים ופעוטות; עיקר הדאגה: תינוקות שנולדו במהלך ימי הקורונה ונמצאים כעת בסיכון מוגבר לחלות בווירוס (בארץ)

סכנה חדשה לתינוקות? אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בימים האחרונים חלה עליה משמעותית במספר המחלות הנשימתיות שאותרו בקרב ילדים ופעוטות, הבולט שבהן הוא נגיף ה-RSV. האם יש קשר בין העלייה בתחלואה לנגיף ה'קורונה'? במשרד הבריאות לא שוללים זאת על הסף.

פעוט כבן שלוש, בריא, נפטר אתמול בעיר רחובות - אך הנסיבות לפטירתו הפתאומית, עדיין לא ברורות. בבית החולים שללו את האפשרות שנדבק בקורונה, ובעקבות כך עלה החשד שהמוות נגרם מווירוס נשימתי.

אחת הסוגיות שמעסיקות את משרד הבריאות בימים אלו היא ההשלכות הנלוות של נגיף הקורונה. ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אומר היום לכרמל ליבמן ב-'N12' כי שינוי אורח החיים הכולל הסתגרות בבתים, עטיית מסיכה וריחוק חברתי, גרמו לשינוי במערכת החיסונית שלנו.

לדבריו, בימים כתיקונם - כשפחות הקפדנו על כללי הסטריליזציה, נחשפנו לווירוסים רבים והגוף שלנו התרגל להילחם בנגיפים ולחסן את עצמו. שמירת המרחק מנעה מאתנו לפגוש וירוסים רבים ולהתחסן מפניהם.

מסיבה זו מודאגים במשרד הבריאות מפגיעת וירוסים נשימתיים, ובמיוחד ווירוס ה-RSV בתינוקות שנולדו במהלך הקורונה. ד"ר טל ברוש אומר ל-N12 ש"ה-RSV הוא נגיף שמדביק גם מבוגרים, אבל בעיקר ילדים. הוא מדביק כל ילד הרבה פעמים לאורך הילדות, בכל פעם הוא גורם למחלה יותר ויותר קלה. לפיכך, כשמבוגרים נדבקים, זו לרוב מחלה מאוד קלה.

אצל קשישים ואנשים חולים הוא יכול לגרום למחלה מאוד קשה - ובזה הנגיף דומה לשפעת. ועדיין, אצל תינוקות קטנים עד גיל שנה, זה יכול לגרום למחלה אופיינית בשם ברונכיוליטיס (דלקת סימפונות), שהרבה פעמים היא לא קלה ומצריכה אשפוז וחמצן. היא הכי מסכנת פגים וילדים עם מחלות ריאה כרוניות".

עוד אמר ד"ר טל ברוש ל-N12, כי לרוב הנגיף לא מופיע בחודשי הקיץ מעבר למקרים בודדים, ויש לו התנהגות מאד ברורה, כך שמספר המקרים שאומתו השבוע, גבוהה מכמות המקרים שמתגלים אפילו בחודשי החורף בימים כתיקונם.

אחת הסיבות שיכולות להסביר את התפרצות הנגיף עכשיו, היא מפני שבחורף עטו אזרחי ישראל מסיכות ולא נחשפו לנגיף, ובכך נמנע חיסון העדר, כך שתינוקות שנולדו במהלך הקורונה לא נחשפו לנגיף, ולפיכך הם חשופים יותר להידבק בו מאוכלוסיות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר