תיעוד נרחב

כך זכרו בסאדיגורה את האדמו"ר זצ"ל; צפו

מאות חסידי סאדיגורה התאספו אמש (שלישי) למעמד 'זכרון קדוש' בראשות האדמו"ר, לציון י"א חודש להסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' זצ"ל; סיקור ותיעו'ד (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי באמירת דברי חיזוק (צילום: שוקי לרר)

מאות חסידי סאדיגורה התאספו אמש (שלישי) למעמד 'זכרון קדוש' בראשות האדמו"ר, לציון י"א חודש להסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' זצ"ל.

המעמד נערך בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת שיכון ה' בבני ברק, תוך שעזרת הנשים הוסבה לגלריה עבור הבחורים, בעוד הנשים התכנסו באולם התלמוד תורה, שם הם האזינו לנאומים שנישאו לזכרו של הרבי זצוק"ל.

הכינוס נפתח על ידי הרב אלימלך שרגא שפירא שהעלה אז זכרו של האדמו"ר זצ"ל בדברים נרגשים, ולאחר מכן הוא הזמין לשאת דברים את הדיין הגרי"מ שטרן, מי שהיה ממקורבי האדמו"ר זצ"ל, ולאחר מכן ערך האדמו"ר סיום על ששה סדרי משנה ואמרית קדיש.

במעמד התחלת ששה סדרי משנה מחדש כובד הרב פינחס שפירא, חתנו של האדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה ורב ביהמ"ד של החסידות בתל אביב, ולאחר מכן נערך 'לחיים' עבור האדמו"רים לבית רוז'ין בוהוש וואסלוי, ומייד אח"כ נשא הרבי את המשא המרכזי, במהלכו עורר על כך שכל משאת נפשו של אביו זצ"ל היה כדי להשריש ולהחדיר אהבת תורה ויראת שמים וקרבת ה'.

בהמשך הכינוס נשאו דברי חיזוק הדיין הגרי"מ שטרן, הגרא"י שווארץ, גאב''ד וינה ומי שהיה החברותא של האדמו"ר זצ"ל במשך 18 שנה, הגרי"ד אלתר, בן האדמו''ר בעל ה'פני מנחם' מגור והגרא"ח שטרנבוך, חמיו של הרבי ורב ביהמ''ד 'אהל יעקב' באנטווערפן.

עוד פיארו את המעמד בהשתתפותם: האדמו"ר מגארליץ, בני האדמו"רים מבאיאן, בוהוש וואסלוי, הגרא"צ הכהן, הגרמ"מ טוביאס, רב הישוב קדימה, הגר"ש טוביאס מרבני רומניה, הרה"צ ישראל גולדמן מזוועהיל, הגאון רבי אביעזר שפירא, רב ביהמ''ד דרוהביטש בירושלים, הגר"א היישריק, דיין ביה''ד הרבני הגדול, הגר"י הורוביץ, דומ''ץ בעלזא בב''ב, הגרי"י ענגלענדער, ראש ישיבת מכנובקא בעלזא, הגרי"א שולמן, ראש כולל סלבודקא, הגר"א אויערבאך, הגרנ"מ גרוס, דומ''ץ במודיעין עילית ורבנים נוספים.

בסיום המעמד עברו החסידים המתגורים מחוץ לעיר לברכת פרידה לפני הרבי לקראת צאתו לחו"ל למשך כחודש ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר