עם כלים מתקדמים

האסון במיאמי: צוות הסיוע הישראלי הורחב

מהנדסים, מחלצים ואנשי אוכלוסייה הצטרפו ביממה האחרונה לצוות הסיוע הישראלי. צוות מאגף המודיעין ביצע מיפוי תלת מימדי מתקדם של המבנה לסיוע באיתור הנעדרים (בעולם)

(צילומים והדמיה: דובר צה"ל)

אל משלחת פיקוד העורף שיצאה לזירת האסון במיאמי לפני מספר ימים הצטרפו צוותי סיוע ישראלים נוספים, בהם מחלצים, אנשי אוכלוסייה ומהנדסים.

הצוות שהגיע סייע באמצעות אגף המודיעין במיפוי של המבנה שקרס, דבר שעשוי לסייע באיתור הנעדרים. בנוסף, פועלת המשלחת גם במאמצי החילוץ והסיוע למשפחות המודיעין.

סגן נ', מי שמפקד על צוות במשלחת אמר כי "בשגרה, אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה"ל". אמר "בימים האחרונים, אנשי הצוות משתמשים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות על מנת לסייע למשלחת פיקוד העורף במיאמי. ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל תלת מימדי שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף, לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך".

הדמיית תלת-מימד של הבניין שקרס (צילום: דובר צה"ל)

באסון במיאמי נכון לרגע זה זוהו 12 הרוגים, ומעל מאה נעדרים. סיבת הקריסה עדיין לא ברורה וה"ניו יורק טיימס" חשף דו"ח הנדסי משנת 2018 ובו רשימה של ליקויים שהתגלו ביסודות המבנה. את הדו"ח כתב פרנק מורביטו, לאחר שמצא "נזק מבני גדול", כלשונו, בלון הבטון מתחת לבריכה וכן התפוררות וסדקים של העמודים. בעקבות הדו"ח, תוכננה תוכנית שיפוץ אך הקריסה התרחשה עוד בטרם החלו העבודות.

אל"מ במיל' גולן ואך אמר בריאיון מהזירה עם רשת CNN כי במהלך הלילה נמצאו גופות נוספות בין ההריסות. הוא מסרב לתת מספרים כי לדבריו המשפחות טרם עודכנו. ואך סיפר כי נמצאו 'מנהרות' ותעלות בתוך הררי הפסולת, בעיקר בין מה שהיו המרפסות.

"אנחנו (הישראלים) רק 15 אנשי צוות, יש פה מאות מחלצים אמריקנים שעובדים סביב השעון, אבל אנחנו עובדים יחד", סיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר