"מנסים לשמור שגרה"

השרה שקד: אם התחלואה תעלה דרמטית נשקול לעצור טיסות

בסיור שערכה היום שרת הפנים איילת שקד בטרמינל 1, היא נשאלה לגבי סגירת נתב"ג לטיסות, והשיבה כי אם התחלואה תעלה בצורה דרמטית, הם ישקלו לעצור טיסות (תחבורה, ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

שרת הפנים איילת שקד, ערכה היום (רביעי) סיור בנתב"ג וביקרה גם בטרמינל 1 (לשם מגיעות הטיסות ממדינות אדומות), זאת כדי לבדוק איך לסגור את פרצת נתב"ג.

במהלך הסיור נשאלה שרת הפנים, לגבי סגירת השמים כליל בשל הקורונה, ואמרה: "אם תהיה התפרצות קורונה משמעותית, פשוט שנסגור את שדה התעופה".

"המציאות היום", הוסיפה השרה שקד, "שונה ממה שהורגלנו אליה לפני מספר חודשים ואנחנו מנסים לשמור על טיסות פתוחות לתושבי המדינה, כעת אנו מנסים לשמור על שגרת חיים, אך במידה והתחלואה תגבר, לא תהיה ברירה ונסגור את השדה".

שקד הסבירה, "העצה הטובה ביותר היא לא לטוס המוגדרות על ידי משרד הבריאות כמדינות אדומות, ומי שכן חייב לטוס, שיעשה זאת דרך ועדת חריגים. בעלייה למטוס, עוברים בקרי רשות האוכלוסין ומי שאין לו אישור יורד מיד מהמטוס, רק אתמול הורדנו 37 אנשים מהטיסות".

מוקדם יותר היום, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה את התקנות להטלת קנס בסך 5000 ₪ על מי שיוצא מישראל למדינות בסיכון מרבי. לפי החוק, בעבירה חוזרת אף יוטל קנס כפול.

התקנות קובעות עבירה פלילית ומינהלית על מי שיוצא מישראל למדינות שבסיכון גבוה ללא היתר מוועדת החריגים. כיון הסנקציה תופעל על היציאה למדינות הבאות: ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה ורוסיה.

בתוך כך במשרד לביטחון פנים דיווחו היום, כי בעקבות ישיבת קבינט הקורונה, בה התחייב השר עמר בר-לב, לקיום בדיקות פיזיות של בידוד לשבים מחו"ל, בימים האחרונים, נערכו ביקורי משטרה פרונטליים בבתי השבים מחו"ל וניתנו עשרות דו"חות לאלו שהפירו בידוד.

"כ-25% מכלל המבודדים השבים מחו״ל נבדקים פיזית מידי יום", נמסר מהמשרד לביטחון פנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר