צפו בעימות במליאה

כך מנסה הקואליציה למנוע את הפיליבסטר

במטרה למנוע את הדיונים הארוכים לאורך הלילה, של חברי האופוזיציה. בקואליציה מאיימים, כי יש בכוונתם להפעיל את סעיף 98, על מנת לקצוב זמן לכלל הדיונים במליאה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מאז הוקמה הקואליציה, חברי האופוזיציה מנסים בכל דרך להתיש את חברי הקואליציה, בדיונים ארוכים ומרתוניים שנמשכים לתוך הלילה, בקואליציה מאיימים להפעיל את סעיף 98.

סעיף 98, מאפשר לפי תקנון הכנסת, לקצוב בזמן הנקבע מראש, את מסגרת הדיונים וזמני הדיבור של חברי הכנסת, כמו למשל בהצעת חוק תקציב המדינה.

במידה והנהלת הקואליציה, החליטה לאשר את הסעיף, ניתן להחליט מראש כמה זמן ניתן לכל צד, קואליציה ואופוזיציה, לנאום במליאה או למנוע הצבעות רבות על ההסתייגויות ולהצביע עליהן באופן מרוכז.

בכנסת ישראל לא נעשה בדרך כלל שימוש בסעיף זה והוא מופעל כאמור רק במקרים חריגים בהם יש פיליבסטרים ארוכים במיוחד.

העימות היום בין האופוזיציה לקואליציה על הפעלת סעיף 98 (ערוץ כנסת)

יצוין, כי שנה שעברה הפעילה הקואליציה דאז בראשות נתניהו וגנץ, את סעיף 98 בזמן הדיונים על חוק החילופים ועל הגדלת החוק הנורווגי.

בליכוד הגיבו בחריפות להצעת הקואליציה והגיבו בשם הקואליציה: "האופוזיציה תמשיך להיאבק בממשלה בכל דרך - ביום ובלילה - עד להפלת ממשלת ההונאה הרעה הזאת שתלויה בגורמים אנטי-ציוניים".

"בושה שהקואליציה החלשה הזאת מבזבזת עשרות מיליוני שקלים מכספי אזרחי ישראל באמצעות הוספת עשרות חברי כנסת חדשים בחוק הנוורגי, בניסיון כושל להילחם במאמצינו".

במליאת הכנסת החלה מהומה בין חברי הקואליציה לאופוזיציה, כאשר נודע הכוונה לקצר את הדיונים ולמנוע את הפיליבסטרים הארוכים של חברי האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר