הגדלת ההרתעה?

בסין בונים מעל 100 משגרי טילים בליסטים

תמונות לוויין חושפות שהסינים בונים יותר ממאה מתקני שיגור לטילים בליסטיים שיכולים לשאת ראש חץ גרעיני. מדובר בשינוי משמעותי בהתנהלות המעצמה האסייתית (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הסינים החלו בבניית יותר ממאה מתקני שיגור לטילים בליסטיים, כך טוענים מומחים אמריקניים ממכרז ג'יימס מרטין בקליפורניה על סמך צילומי לוויין.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", מדובר באתר במדבר הסמוך לעיר יומן שבצפון מערב סין ובו נראו 119 אתרי בנייה זהים הדומים במאפייניהם למתקני שיגור קיימים של הסינים.

צילום הלוויין (James Martin Center for Nonproliferation Studies in Monterey)

המומחים חוששים שבניית מתקני השיגור לטילים שיכולים לשאת ראש חץ גרעיניים מלמדת על שינוי משמעותי בגישה הסינית לנושא והרחבה של הארסנל הגרעיני של המעצמה האסייתית שעד עתה היה קטן יחסית אל מול האמריקנים והרוסים. לא ברור עדיין האם הסינים יחמשו את מתקני השיגור או יותירו אותם ריקים שכבר קרה בעבר בתור אופציה להעברת הטילים מבלי שהמערב יוכל לדעת בוודאות היכן הם נמצאים.

היחסים בין ארה"ב לסין שהפכו למתוחים בשנים האחרונות מעוררים חשש בקרב מומחי הביטחון האמריקנים שמזהירים כי הסינים מתחמשים ומרחיבים את היכולות הצבאיות שלהם ואת יכולות הגרעין של המעצמה במטרה להגדיל את ההרתעה הסינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר