הליכוד: "זה פלילי"

דרמה במליאה: ח"כ אביר קארה מ'ימינה' הצביע פעמיים

בהצבעות במליאת הכנסת על חוק החל"ת, טענה ח"כ אורלי לוי מהליכוד כי ח"כ אביר קארה הצביע פעמיים, בשמו ובשם ח"כ עידית סילמן. קארה הודה והדיונים נעצרו לצורך בירור הטענות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אביר קארה במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

מהומה במליאת הכנסת: חברי האופוזיציה טענו כי ח"כ אביר קארה מימינה הצביע פעמיים בהצבעה על חוק החל"ת, במסגרת שעות הפיליבסטר הארוכות שהתנהלו השבוע.

הראשונה שזיהתה את ההצבעה הכפולה הייתה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מהליכוד, שהבחינה כי קארה לחץ גם עבור יו"ר הקואליציה עידית סילמן, שלא נכחה במליאה באותו הזמן. חברי האופוזיציה זעמו ופנו ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה לבדיקה מיידית של האירוע, הדיונים במליאה נעצרו ל-10 דקות והנושא נבחן.

שעת ההצבעה במליאה (ערוץ כמסת)

לטענת חברי האופוזיציה, האירוע קרה יותר מפעם אחת. בלשכת סגן השר אביר קארה הודו בטעות הח"כ, ומסרו: "סגן השר הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע מייד על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן". חשוב לומר כי הצבעה כפולה בכנסת מהווה עבירה פלילית, בה הורשעו בעבר חברי הכנסת יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי מהליכוד.

חברי הכנסת של הליכוד זעמו, ודרשו חקירה פלילית מיידית. ח"כ יואב קיש תקף במליאה: "גנבו את הבחירות, גונבים את ההצבעות".

לאחר שהתברר שקארה אכן הצביע פעמיים, הורה יו"ר הכנסת על הצבעה חוזרת, בתום התייעצות עם הייעוץ המשפטי. אח"כ נכנס יו"ר הכנסת חזרה למליאה והודיע על הודאת ח"כ אביר קארה, אך הדגיש: אמר שהצביע בשוגג. "לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, עם ח"כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח"כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה, ולטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה מחודשת. הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח"כ קארה הצבעה אחת בשוגג, מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג".

הודעת יו"ר הכנסת (ערוץ כנסת)

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: ‏"על הצבעה כפולה כמו שעשה עכשיו אביר קארה במליאה, היועמ"ש דאז רובינשטיין הורה על חקירת משטרה נגד יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי. נגד שניהם הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. מעניין מה יעשה עכשיו אביחי מנדלבליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר