טרגדיה בצה"ל

מפקד חטיבת הנח"ל התמוטט באימון - ונפטר

אלוף משנה שרון אסמן, שקיבל את האחריות על החטיבה רק בתחילת השבוע, התמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ, ונפטר. רה"מ בנט: "היה מטובי בנינו" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אל"מ שרון אסמן (צילום: דובר צה"ל)

טרגדיה בשרשרת הפיקוד של צה"ל: אלוף משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל, התמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. זמן קצר לאחר מכן מותו נקבע במקום, לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו.

טרם ברורה הסיבה לקריסת גופו של אל"מ אסמן ז"ל, בן 42 ואב לשתי בנות, אך – כנהוג בצה"ל - נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. אסמן שירת בצה"ל כ-25 שנה בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. הוא השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד "שחם" בחטיבת הנח"ל במבצע "צוק איתן", במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח"ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון. בנוסף, אסמן ז"ל היה בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

האירוע הטראגי התקיים שלושה ימים בלבד מאז החל אל"מ אסמן ז"ל לפקד על חטיבת הנח"ל. בשל מותו המפתיע, אל"מ ישראל שומר, המפקד היוצא, הוחלט לתפקיד.

נאומו של אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל בטקס חילופי מפקד חטיבת הנח"ל (צילום: דו"צ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ, כתב: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: 'בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב'. כך נזכור אותו: גיבור, יוזם ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל. שרון תרם רבות לביטחון ישראל במשך כ-25 שנה, כששירת בתפקידי לוחמה ופיקוד. הוא נפצע במהלך מבצע 'צוק איתן' בעת שירותו כמפקד גדוד 'שחם', וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו - רעייתו, בנותיו, הוריו ואחיו. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר