בלי כיפה

כשעופר כסיף ציטט רש"י שישראל לא שייכת ליהודים • צפו

כשהוא נטול כיפה, חבר הכנסת עופר כסיף, מהרשימה המשותפת, ציטט היום, את הרש"י הראשון בחומש בראשית, כדי להוכיח שארץ ישראל לא שייכת לעם ישראל • צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עופר כסיף, היום (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת היהודי מהרשימה הערבית המשותפת, עלה לדבר היום (חמישי) במליאת הכנסת, ודיבר על פינוי המאחז הלא-חוקי אביתר, כסיף, ציטט את הרש"י הראשון (כשהוא לא חובש כיפה) בחומש בראשית, כדי להוכיח שארץ ישראל לא שייכת לעם ישראל.

כסיף כאמר פתח בציטוט של רש"י: "רש"י כותב: "אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"החודש הזה לכם" שהיא מצווה ראשונה שנצטוו ישראל, ומה טעם פתח בבראשית, משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים", שאם יאמרו אומות העולם לישראל: "לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גויים", הם אומרים להם: "כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו."

"בספר ויקרא", הוסיף כסיף לצטט מהחומש, "כתוב כך: "והארץ לא תמכר לצמתת כי לי הארץ כי גרים ותושבים אתם עמדי". ומבאר רש"י: "כי לי הארץ" – אל תרע עיניך בה שאינה שלך".

"ולכן", הסיק כסיף, "הרעיון הוא שהארץ אולי נתונה לעם ישראל, אך אינה שלו. היא אולי קדושה, אך אין בקדושתה תביעת בעלות עליה או לגיטימציה לשליטה בה. בעלי הארץ הוא ריבון העולם כולו, הוא האלוהים, ורק הוא. וככזה, הוא בלבד המחליט למי תינתן הארץ, ממי תילקח, מתי ומדוע. וכפי שנלקחה מהאמורי (עוון האמורי), כך עשויה להילקח מהיהודים – ויקרא, יח, כח: "תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר