באוקיינוס ההודי

הערכה: איראן תקפה ספינה בבעלות איש עסקים ישראלי

ספינה בבעלות של איש העסקים הישראלי, אייל עופר, הותקפה בצפון האוקיינוס ההודי • בישראל מעריכים כי איראן עומדת מאחורי התקיפה. הספינה המשיכה בדרכה ועגנה בדובאי (חדשות, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ספינה ישראלית שהייתה בדרכה לאיחוד האמירויות הותקפה בצהריים (שבת) בצפון האוקיינוס ההודי. במערכת הביטחון בישראל מעריכים כי איראן היא זו שעומדת מאחורי התקיפה.

באירוע לא היו נפגעים וטרם ברור האם היו עליה אנשי צוות ישראלים. הספינה המשיכה בדרכה ועגנה בדובאי. יצוין כי עד כה אף גורם לא לקח אחריות על הפעולה.

הערוץ 'אל-מיאדין' הלבנוני ציטט גורמים שונים הטוענים כיה ספינה הותקפה על ידי אמצעי לחימה "לא ידועים". יצוין כי הערוץ נחשב למקורב לארגון הטרור חיזבאללה ולאיראן.

כזכור, לפני חודש בדיוק, דווח באיראן כי הספינה הגדולה והחשובה היותר של חיל הים האיראני, נשרפה - ואז טבעה בים. בשידורי הטלויזיה הממלכתית האיראנית דווח כי האירוע התרחש במפרץ עומאן, שלחופיו מצד צפון שוכנת איראן ואילו מצד דרום נמצאות עומאן ואיחוד האמירויות הערביות.

מדובר בספינה 'חארג', שיוצרה בבריטניה ונרכשה ממנה על ידי הצבא האיראני בשנת 1984. הספינה מהווה כאמור כלי השיט הגדול והחשוב ביותר של הצי, כאשר גודלו מאפשר נשיאת מטענים כבדים, העברת ציוד לאוניות אחרות והיא אף נושאת מסוקים בעזרת מנחת ייעודי.

כמו כן, לפני כחודש וחצי, ספינה ישראלית ששטה סמוך לאיחוד האמירויות, הותקפה באמצעות טיל או מל"ט. על פי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, הספינה שבבעלות החברה הישראלית PCC, הותקפה ליד האמירות פוג'יירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר