הקורונה חוזרת

185 מאומתים חדשים, עלייה בחולים קשה

משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 185 חולי קורונה חדשים • אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.5% • 35 במצב קשה • 6,429 נפטרים עד כה (חדשות, בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 185 חולי קורונה חדשים. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.5%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 38,938 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 62 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים,35 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 17 מחוברים למכונות הנשמה. 16 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 6,429 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. עד כה נדבקו בישראל 842,749 מאומתי קורונה.

כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי עד כה 5,627,866 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,174,647 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

כזכור, חוקרי האוניברסיטה העברית אמש הערב (מוצ"ש) ניתוח עדכני למל"ל, לפיו התייצבות של מקדם הדבקה של כ 1.5, מוביל להכפלה במספר הנדבקים היומי כל כשבוע.

לפי הניתוח של המומחים, עליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית ולא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה.

החוקרים מזהירים כי: "ללא שינוי באופן ההתנהגות - הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך - בסבירות גבוהה לא נצפה האטה ונראה שקשה למנוע הגעה לכ-1000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים. נציין כי אפקט המסכות לא ניכר כרגע".

לדבריהם: "המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך להשגת אפקט דומה". עוד מציינים החוקרים כי: "החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר, כ 60-80% לעומת הערכות בוריאנט אלפא של מעל 90%. בשלב זה אין בחינה בישראל של יעילות החיסון בתחלואה קשה, אך בעולם ניכר שהגנה זו דומה לעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר