הקורונה חוזרת?

בנט הזהיר: "נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק"

ראש הממשלה הזהיר בפתח ישיבת הממשלה כי אם לא תירד רמת התחלואה יתכנס קבינט הקורונה ותישקל החזרת התו הירוק. כ100,000 בני נוער התחסנו כבר עד עתה (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא בפתח ישיבת הממשלה השבועית לבני נוער לצאת ולהתחסן, תוך שהוא מזהיר כי אם העלייה תימשך תאלץ הממשלה להחזיר את הנחיות התו הירוק. הדברים נאמרו על רקע התפרצות ווריאנט הקורונה דלתא והחמרת הנחיות כולל חזרת חובת מסכות בשטח סגור והגבלת טיסות אל מדינות אדומות מנתב"ג.

בדבריו אמר: "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין - ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

עוד המשיך והתייחס לצורך בזירוז מבצע החיסונים עקב התוקף הקצר שיש לחיסונים שנותרו: "הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל - כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן".

ראש הממשלה המשיך והזהיר: "אני קורא מכאן לאזרחי ישראל: תעטו מסיכות במקומות סגורים. זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסיכות, המסיכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

מאז החלו לחסן ילדים מתחת בגילאי 12-18 התחסנו כבר כ100,000 בני נוער. כ5.6 מיליון מאזרחי מדינת ישראל המהווים כ-65 אחוז מאזרחי מדינת ישראל חוסנו כנגד הקורונה, ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם ביחס של אחוז המתחסנים לאוכלוסייה, לפניה ברשימה: סיישל, בריטניה וצ'ילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר