שינוי התפיסה ב'דגל'

למרות שהבטיח שלא יגיעו: משה גפני נוכח בוועדת החוקה

יו"ר 'דגל התורה' הצהיר בשבוע שעבר כי "לא ישלח חברים לוועדת החוקה", מכיוון שהיו"ר הוא גלעד קריב הרפורמי – אך חזר בו מהחלטתו • בכיר במפלגות החרדיות: "גפני דיבר על דעת עצמו" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משה גפני במליאה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

המפלגות החרדיות מתרגלות למקומן באופוזיציה: יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, הופיע הבוקר (ראשון) בישיבת ועדת החוקה עם ח"כ אורי מקלב, זאת על אף שבשבוע שחלף הבטיח כי לא ישלח את חברי סיעתו, 'דגל התורה', לישיבת הוועדה שהעומד בראשה הוא ח"כ גלעד קריב הרפורמי.

בישיבת מליאת הכנסת, שדנה בהקמת ועדת החוקה, זעם בשבוע שעבר גפני, ואמר: "אנחנו לא נשלח חברים לוועדת החוקה. המציאות הזו לא יכולה להימשך. ועדת חוקה היא הוועדה הכי חשובה מבחינת החקיקה בכנסת".

כאמור, על אף זאת, בימים האחרונים חל מהפך בתפיסת גפני, לאחר שרבני 'דגל התורה' הורו להגיע לישיבות הוועדה ולהילחם.

בכיר במפלגות החרדיות ביקר את הצהרת גפני, שלדבריו מלכתחילה לא יכולה הייתה להתקיים: "הבעיה הייתה בהצהרת גפני במליאת הכנסת, כי מראש לא הייתה לרבנים כוונה להפקיר את הזירה ולתת לקריב את ועדת החוקה במתנה. בשני שעבר גפני דיבר על דעת עצמו". דברי הבכיר.

קריב עוקץ את גפני בוועדה (ערוץ כנסת)

כבר בישיבה הנוכחית הבוקר, גפני נכנס מהר לנעליו כחבר האופוזיציה, כשתקף, הפעם את התקשורת, שלתפיסתו שותקת נוכח בזבוז הכספים בחוק הנורווגי.

"התקשורת תקפה אותנו בצדק על בזבוזי הכספים כאשר חוקקנו את החוק הנורווגי. לפתע התקשורת שותקת. היא עסוקה בג'קוזי של נתניהו. לוקחים את הכסף של ניצולי השואה והנכים עבור האאודי של גדעון סער ונפתלי בנט", אמר גפני.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב מהעבודה, עקץ את ח"כ משה גפני לאחר שנכנס, כשמנע ממנו את זכות הדיבור בשעת הבהרת החוקים ע"י היועמ"ש: "היה לי מורה טוב במשך שישה שבועות לניהול ישיבות, אז אני אלמד את כל השיטות שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר