המשבר בקואליציה

השרה שקד הכריזה: "חוק האזרחות יעלה מחר ככתבו"

שרת הפנים התייחסה לחוק שיפקע בשלישי ומערער את יציבות הממשלה הטרייה: "מאמינה שראשי האופוזיציה ישנו את דעתם ויתמכו" • העבודה תחליט מחר האם לתמוך (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שקד ובנט בפתח ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הקואליצייה הטרייה על סף מבוכה ראשונה: חוק איחוד משפחות יפקע בשלישי, והממשלה חייבת להעביר את הוראת השעה, כשברקע אין רוב לקואליציה לקידום החוק. סיעת מרצ כבר הודיעה שתתנגד, על ששת חבריה, רע"מ מתלבטת איך לנהוג ומתכוונת לכל היותר להיעדר למען שלמות הממשלה, ומפלגת העבודה תכריע בנושא רק מחר, לפני ההצבעה.

על אף זאת, ומתוך הבנה כי אין מנוס, שרת הפנים איילת שקד הודיעה, כי החוק יעלה "ככתבו וכלשונו" מחר במליאה, זאת על אף שהצהירה אותו הדבר בשבוע שעבר ולא עמדה בזה, אך הפעם התאריך דוחק: "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו, הוראת השעה פוקעת בשלישי ולכן זה צריך לעלות מחר", אמרה שקד טרם ישיבת הממשלה במשרד רה"מ, ופנתה לראשי סיעות הימין באופוזיציה: "גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות דעת השב"כ לפני פחות מחודש והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

שר התקשורת יועז הנדל, שבסיבוב הבחירות הקודם מנע הקמת ממשלה בראשות בני גנץ עם הרשימה המשותפת מכיוון שלדעתו הם "תומכי טרור", תקף את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וגוש חברי הכנסת שסביבו: "חוק איחוד המשפחות חייב לעבור, מי שפועל נגדו פועל בוחר לשתף פעולה עם המשותפת ובל"ד כדי להנחיל פה מציאות פוסט ציונית. אנחנו נילחם בזה. אני חושב שזה מביך בעיקר את האופוזיציה שבמשך שנים ארוכות קראה לעצמה "ימין" ו"לאומי" ובכל מיני סיסמאות גדולות ובסופו של דבר מוכנה, בשביל טריק פוליטי, להכניס אצבע לעין שלנו ולהוציא את העין של עצמם ולפגוע במדינת ישראל. אני מקווה שהם יתעשתו מהר מאד. מי שמצביע נגד חוק ציוני מפלרטט עם מחוזות הפוסט ציונות והוא צריך לעשות חשבון נפש גדול".

בקואליציה מנסים להגיע להסכמות בין כל הצדדים, וראש הממשלה נפתלי בנט מינה את מזכיר הממשלה שלום שלמה שיטפל באירוע. מנגד, האדם הניצי ביותר באופוזיציה, שמתעקש להתנגד לחוק, הוא יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני, שמבחינתו "אין שום סיבה להציל את הקואליציה הרעה הזו מעצמה". עם זאת, חברי כנסת בליכוד עדיין מתלבטים האם להתיישר עם תפיסת האופוזיציה ולהתנגד לחוק החיוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר