סאגת גיוס דתיות

הח"כים החרדים התישו; הקואליציה הובכה

חוק שירות הביטחון והמעקב אחר בנות דתיות: הח"כ החרדי התיש בדיון, והקואליציה נאלצה לנעול אותו ולהמתין לוועדה המסדרת. חשש בקואליציה שהחוק ידחה לשבוע הבא (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

לאחר שעבר בקריאה ראשונה בשבוע שעבר, עלה היום (ראשון) חוק וועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות לדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לקראת הכנתו לקריאה שניה ושלישית.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום רביעי שעבר, ברוב של 55 תומכים, אישרה מליאת הכנסת את הצעת הארכת הוראת השעה שמאפשרת לצה"ל לבדוק את מידת דתיותה של נערה שהצהירה שהיא מקיימת אורח חיים דתי, ולפיכך מסרבת להתגייס, ואילו יימצא שעל פי הגדרות הצבא היא איננה דוברת אמת, היא תגויס.

אלא שהבוקר נכונה הפתעה לקואליציה: חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר יחד עם ח"כ מאיר פרוש הערימו קשיים באמצעות הסתייגויות רבות, ואילצו את חברי הוועדה להאזין לנאומי הנמקה במשך שעות ארוכות.

יצוין, כי חברי הוועדה מטעם סיעת הליכוד נמנעו ולא עמדו לצד חברי הכנסת החרדים במלחמתם נגד גזירת וועדות המעקב, מלבד ח"כ שלמה קרעי שהצטרף למאבק וסייע בכל יכולתו.

בשלב מסוים טענו חברי האופוזיציה לנושא חדש. בקואליציה ניסו לדחות את טענתם, אך צוות הייעוץ המשפטי הסכים עם חברי האופוזיציה, והקואליציה נאלצה לנעול את דיוני הוועדה בבושת פנים.

כדי לאשר דיון בנושא חדש הקואליציה תביא את הנושא לדיון בוועדה המסדרת, שתתכנס רק מחר.

ראשי הקואליציה הביעו חשש כי בעקבות הדחיה המשמעותית, אם הוועדה המסדרת לא תצליח לסיים את הדיונים בזמן, החוק לא יעלה השבוע להצבעה כמתוכנן.

במהלך הדיון בוועדה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התנגד להצעת חוק של הקואליציה. "אין מחלוקת שמי משקרת ועושה מניפולציות נגד הגיוס אנחנו נגד", אמר בן גביר. "אמא שלי הייתה באצ"ל בגיל 14, נעצרה על ידי הבריטים והייתה קצינה בצבא. אבא שלי היה גם הוא קצין, אחי בגרעין נח"ל בשדה בוקר והבן שלי מתאמן כדי להתקבל לסיירת מטכ"ל".

בן גביר בדיון היום (צילום: דוברות איתמר בן גביר)

בהצהרת ביניים ציין בן גביר: "אני רק מקווה שלא יפעלו נגדו כמו שפעלו נגדי בגלל שאני איש ימין".

בן גביר הוסיף להתייחס לנקודה המרכזית בבעיית גיוס הבנות: "הבעיה היום היא, שכופים על בנות גיוס בכוח, למרות שהצהירו היותן דתיות, כיוון שלא ידעו להשיב על שאלות, שגם בנות דתיות לא תמיד יודעות אותן. גם לא ייתכן שבת נפסלת על זה שבעבר לבשה חולצה שלא מגיעה עד המרפק. לא כל אחת מקפידה על תרי"ג מצוות ועדיין צריך להיות ברור שאם הבת שומרת על הבסיס, צריך לקבל הצהרתה. אין לאף אחד דת ומטר על הדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר