אחד על אחד • צפו

אמהות, קריירה ו"ח"כית חרדית"; רבקה רביץ בריאיון מיוחד

העבודה לצד חמיה הרב אברהם רביץ ז"ל; ההיכרות עם ראובן ריבלין ותפקיד ראש הסגל של הנשיא; כריעת הברך של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והרצון לכהן כחברת כנסת • רבקה רביץ בריאיון אישי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך)

לפני 23 שנים חוקקה הכנסת את החוק האוסר על חבר כנסת להעסיק קרוב משפחה, מה שהותיר את רבקה רביץ, כלתו של יו"ר 'דגל התורה' דאז, הרב אברהם רביץ זצ"ל, ללא עבודה. בעקבת כך, ביקש ממנה ח"כ ראובן ריבלין לשמש כיועצת שלו ומאז היא הפכה לאשה החזקה בלשכת ריבלין. כבר בגיל 22 היא שימשה כראש מטה השר, בהמשך, כראש סגל נשיא המדינה, תפקיד אותו היא מסיימת בימים אלו, ופניה - לעתיד.

בריאיון מיוחד לתוכנית 'אחד על אחד עם ישי כהן', מדברת רביץ על הימים הראשונים בכנסת, העבודה לצד חמיה, ההיכרות עם ראובן ריבלין, הדרך המשותפת, הביקורת שספגה, הרצון לשמש כחברת כנסת ב'יהדות התורה' והמפגש המרגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שכרע ברך בפניה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

הפרידה מהתפקיד: "אלו רגעים מעוררי מחשבה, 23 שנה שאני עובדת עם ראובן ריבלין, 7 שנים האחרונות כנשיא המדינה, הייתה לי זכות גדולה להיות בנקודות מדהימות ומרגשות. ונכון, זה מסתיים השבוע".

עם הנשיא היוצא והנשיא הנכנס (מארק ניימן, לע"מ)

העבודה לצד חמיה הרב אברהם רביץ ז"ל: "הייתי אמורה להיות מורה, כבר נבחרתי להיות מורה, ואז באותו הקיץ נבחר חמי להיות יו"ר ועדת הכספים והעוזר שלו עזב אותו והוא שאל אותי אם אני מעוניינת ואמרתי שלא. הוא שאל כמה אני משתכרת ואמרתי בערך 700 שקלים והוא אמר לי שבכנסת מרוויחים יותר מפי 4, ואמרתי שלא רוצה ובכל אופן הלכתי על זה ומאז התגלגלתי מתפקיד לתפקיד".

זיכרונות מהרב רביץ: "חמי היה איש אמיתי, איש של אמת, לא פחד מאף אחד, הלך עם מה שהאמין בו עד הסוף. זה דבר שלקחתי איתי לכל החיים".

רבקה רביץ בשיחה עם ישי כהן

תחילת העבודה אצל ח"כ ראובן ריבלין: "זה היה באמת מסע שהתחיל באמת כחבר כנסת. והוא היה חבר בוועדת הכספים שאותה ניהל חמי, הוא העסיק את הבת שלו כעוזרת והוא חיפש עוזרת אחרת ואני הייתי פנויה, די מהר הוא נבחר להיות שר, הייתי ראש לשכת השר הצעירה בארץ, בגיל 22. בהמשך הוא נבחר ליו"ר הכנסת".

הנשיא ראובן ריבלין: "ריבלין הוא איש משפחה חם מאוד, אוהב מאוד את הנכדים שלו. דואג להם לשיעורי בית, עכשיו הוא הכין את הנכד שלו להפטרה של בר המצווה. הוא שומר שבת בפרהסיה, הוא איש מאוד נחמד".

רבקה רביץ בחצר בית הנשיא (יונתן זינדל, פלאש 90)

הרגעים שלקחה מהנשיא: "הרבה רגעים, בעיקר כנראה שהוא קם והחליט לנאום את נאום השבטים, שהוא רצה להציג מראה בפניה של החברה הישראלית ומשם הכל היסטוריה, כל הפעולות שלו היו סביב הנאום הזה".

הטענות שריבלין היה 'נשיא פוליטי': "זה נכפה עליו, הוא לא היה רוצה להיות נשיא פוליטי, הפיצו עליו כל מיני דברים שהתבררו כלא נכונים. החשש של נתניהו לא היה מוצדק. בסוף הוא נתן לנתניהו (את המנדט. י-כ). זה לא מתכתב עם המציאות".

ריבלין, הרפורמים והביקורת החרדית: "תמיד ביקורת יש, זה נכון שיש דברים שכשאתה כאן לא רואים משם, זה נכון. אבל עדיין לעומת נשיאים אחרים - הוא לא נתן שום לגיטימציה עודפת לרפורמים".

ריבלין, הרצוג ובני הזוג רביץ

רגעים של חרטה: "הייתה איזו חרטה על האמירה 'בני עמי בחרו בטרור', הוא בעצמו אמר , זה נכון שהדברים הוצאו מהקשרם, אבל היה לו כאב איך שהדברים הוצגו. לי כחרדית זה היה ממש קשה, באותה תקופה הייתי צריכה לעבור מהקניות במכולת לאינטרנט, להסתובב במכולת בביתר זה לא היה נעים".

כשהנשיא ביידן כרע ברך: "נכנסנו לחדר, סוג של סלון, אומרים לנו 'עוד רגע הנשיא מגיע ויפתח את הדלת', ואז הנשיא נכנס. הוא היה כל כך נחמד, ממש לבבי. והנשיא ריבלין הציג אותי, הוא אמר שאני חרדית ואני באה מקהילה מאוד חרדית בישראל,, הוא אמר לו 'לא תאמין כמה ילדים יש לה? 12". ביידן התרגש, אמר את חייבת לראות את אמא שלי.. אני חייב לכרוע ברך לפני אמא ל-12 ילדים', והוא פשוט כרע ברך, זה מאוד הפתיע, אפילו הביך, זה היה מאוד מרגש".

הנשיא ביידן כורע ברך (חיים צח, לע"מ)

קריירה לצד גידול 12 ילדים: "גם בעלי הוא לא אדם מובטל, הוא מכהן כראש רשות מקומית - בטח בשנה האחרונה, שנת הקורונה. אני חושבת שכל אחת צריכה לעשות את החשבון שלה עם עצמה, מה טוב לה. בהחלט לא לכולן טוב גם משהר מלאה וגם לגדל משפחה.

סערת ההתבטאות על הרצון לכהן כחברת כנסת

בריאיון ל'ידיעות אחרונות' אמרת שהיית רוצה להיות הח"כית הראשונה ב'יהדות התורה', למה?

"אסביר לך למה. אני שמחה שיש לי את ההזדמנות להסביר למה התכוונתי, ב'ידיעות' לצערי לא הובנתי מספיק טוב. אמרתי שאני לא אהיה בחיים ח"כית בפלטפורמה לא חרדית, לא אעשה בחיים שום דבר שהוא נגד מועצת חכמי התורה או מועצת גדולי התורה, או רב כל שהוא או אפילו נגד חברי הכנסת שלנו.

"ועל כן אם אני לא אעשה בחיים דבר כזה, האופוצייה היחידה שלי להגיע למקום ההשפעה שנאי מאוד מאמינה בו היא על ידי להיות ח"כית ב'יהדות התורה', כרגע זה לא הפרק, יום אחד אולי יקרה משהו והם יצטרכו..".

בכירי הח"כים החרדים בשמחה משפחתית של משפחת רביץ

"ואם יום אחד הם יחשבו שצריך - הם ימצאו את הדרך ויכול להיות שיום אחד הם יהיו מחויבים, אני לא יודעת. אמרתי שאם יום אחד תהיה איזו חובה או צורך - אני חושבת שזה המקום הנכון להשפיע ממנו, אני חושבת שיש לי ניסיון.

עבדת בכנסת, השאלה שנשאלת - האם יש לאשה מקום בכנסת, האם זה מקום שאשה חרדית יכולה להתנהל בו?

"כרגע הרבנים חושבים שלא, אני לא מניחה בצד את הנושא הרבני. אני חרדית וכחרדית זה אחד הדברים שהכי מגדירים אם הוא חרדי או לא - זה עד כמה הוא נשמע לרבותיו.

לא מעט פמיניסטיות במגזר עשו שימוש באמירה שלך

"בדיוק בגלל זה אני קמת ואמרתי 'אני לא שם'. יכולתי להיות חברת כנסת בכמה וכמה מפלגות חילוניות, יכולתי להיות חברה בכל אחת העמותות האלו שמתריסות אבל אני לא שם, אני לא אתריס, אני רוצה לפעול מבפנים".

במסוק עם הנשיא ריבלין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר