דורשים הצבעה

יש סדקים ב'ליכוד' על חוק איחוד משפחות?

בסיעת הליכוד עדיין לא הודיעו רשמית איך יצביעו מחר על החוק שמפלג את הקואליציה, אך בינתיים, יש חברי כנסת במפלגה, שדורשים לעלות זאת להצבעה בישיבת סיעה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, בישיבת סיעת הליכוד בכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חוק איחוד משפחות - חוק האזרחות, הוא החוק שמאיים באופן זמני על שלמות הקואליציה, במפלגות החרדיות כבר בטוחים בהצבעתן, אך על פי הדיווחים, במפלגת הליכוד, יש שיצביעו בעד החוק - עם הקואליציה.

מחר (שני) יעלה החוק במליאת הכנסת, בסיעת הליכוד, אין תמימות דעים לגבי ההצבעה על החוק, במפלגת הליכוד יש הדורשים לעלות להצבעה של כלל חברי הסיעה, האם לתמוך או שלא בחוק.

באופוזיציה בוחנים אפשרות להעביר את ההצבעה על חוק האזרחיות להצבעת אי-אמון על הממשלה, אך ישנו חשש, כי זה מה שיאפשר לקואליציה לגייס את כל חברי הכנסת של הקואליציה להצביע בעד החוק.

שרת הפנים איילת שקד, מנסה להציע פשרה, להצביע בעד החוק ולהעביר אותו רק לחצי שנה, ובינתיים, לדבר על החוק ולנסות לשפר אותו.

בקואליציה, הוחלט לעת עתה לא להטיל סנקציות משמעתיות לחברי הכנסת שיתנגדו לחוק, ובמפלגת הליכוד, מתחילה התפוררות, כאשר יש מספר חברי כנסת המעררים על ההחלטה של ראש המפלגה נתניהו, שלא לתמוך בחוק.

מי הם אותם חברי כנסת? על פי הדיווח של הפרשן יעקב ברדוגו ב'ערוץ 20', רמז הפרשן על שלושה חברי כנסת: "מדובר על שלושה הרואים עצמם מתמודדים על ראשות הליכוד, אחד מהם עשה לאחרונה כנס מפואר (ככה"מ מכוון לברקת), השני שרוצה להצביע בעד החוק נגד האופוזיציה, הוא אחד שרואה עצמו ביטחוניסט (ככל הנראה דיכטר), והשלישי, זה שחושב עצמו לממלכתי (ככה"נ יולי אדלשטיין", פרשן ברדוגו.

נתניהו, מוקדם יותר הערב (צילום: דוברות)

מוקדם יותר הערב, הסביר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, "אנחנו מנסים להעביר את החוק הזה כבר כמה שנים ונבלמנו - קודם כל על ידי אילת שקד שהייתה שרת משפטים ואחר כך על ידי אבי ניסנקורן. אין שום סיבה לבלום את חוק היסוד הזה. הוא מהווה גדר משפטית כמו הגדר הפיזית שהקמנו בגבול מצרים שהצילה את ישראל משיטפון של מיליון מסתננים".

"ובכן הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון - להאריך בחודשיים את החוק הקיים ולהעביר מייד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולסיים את החקיקה של חוק היסוד תוך חודשיים. עד כה הם סירבו. הם מתעקשים על החוק הפגום שאפילו אותו הם לא מסוגלים להעביר בלעדינו כי הם הרכיבו ממשלה עם רע"מ ומרצ. הם מצפים מאיתנו להעביר את החוק המחורר, לא כדי לפתור את הבעיה של מדינת ישראל ולהבטיח את שרידותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אלא כדי להבטיח את השרידות של הקואליציה שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר