‏"פגיעה בכבוד נשים"

בג"ץ למנדלבליט: גבש מדיניות נגד שלטי צניעות בב"ש

בית המשפט העליון הורה ליועמ"ש להתערב בסוגיית הסרת שלטי צניעות הנתלים בבית שמש על ידי קיצונים חרדים, מכיוון שהעירייה והמשטרה לא מצליחות במשימה שהוגדרה להן (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד משלטי הצניעות (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

ביהמ"ש העליון הורה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט להתערב בסוגיית הסרת שלטי צניעות הנתלים בבית שמש על ידי קיצונים חרדים, לאחר שהעירייה והמשטרה בעיר לא מצליחות לקיים את ההנחיה זה כחמש שנים.

"המרחב הציבורי בעיר עדיין לא מספק ביטחון אישי ותחושת שוויון לכל תושב ותושבת המסתובבים ברחובותיה, המקרה שלפנינו מגלה כרוניקה מצערת של פגיעה מתמשכת בכבודן של נשים", כתב השופט הפורש חנן מלצר.

במהלך השנה שחלפה דורשות הסרת השלטים שבו לביהמ"ש העליון עם תיעוד שלטים המוצבים ברחבי העיר. בתגובה הגיבה העירייה לבית המשפט כי ניסתה לקיים את פסק הדין, אבל לא הצליחה בשל היעדר תקציבים מספקים ושיתוף פעולה פורה דיו עם המשטרה.

העירייה גם זכתה לגיבוי השופט מלצר, לאחר שציינה כי באחד המקרים בהם הותקף עובד עירייה שפעל להסרת כתובת גרפיטי והתיק נגנז בשל "היעדר עבירה פלילית". כאן מלצר תמך בעירייה וכינה את החלטת ביהמ"ש "תוצאה תמוהה."

המשטרה טענה כי האכיפה היא בסמכות העירייה והיא זו שמערימה קשיים בשיתוף הפעולה ביניהן. בהודעה נוספת כתבה העירייה כי החלה לנסות לפתור זאת בשיחות עם התושבים החרדים, אבל גם זה לא צלח. השופט מלצר דחה את הדרישה להשית קנסות נוספים על העירייה מכיוון שפעלה בדרך הטובה ביותר בהתאם למשאבים שברשותה, וכי הוראה כזו "תפגע בסופו של יום ברווחת התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר