יעבור למליאה

מפלה לקואליציה: חוק איחוד משפחות לא עבר בוועדה

הקואליציה שוב מפסידה: חוק איחוד משפחות יגיע לאישור מליאת הכנסת, אחרי שהיו רוב מתנגדים בוועדה המסדרת. לחוק מתנגדת גם רע"מ שחברה בקואליציה (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

הקואליציה שוב מפסידה: חוק איחוד משפחות יגיע לאישור מליאת הכנסת, אחרי שהיו לו רוב מתנגדים בוועדה המסדרת - 14 בעד, 17 נגד.

הדיון בוועדה המסדרת היה על איזו ועדה תדון בחוק מעורר הסערה, לפני שיגיע לאישור המליאה. כעת האתגר העומד בפני הקואליציה, שחייבים לאשר את החוק היום, כי מחר (שלישי) הוא לא יום למליאה, אא"כ יש אישור מיוחד והחוק שיש כעת אמור לפקוע ביום שלישי בחצות.

מדובר בחוק משמעותי המונע מבני זוג פלסטיניים להתאחד עם בעליהן/נשיהם הישראלים. זהו חוק שנחקק לראשונה כהוראת שעה ב-2003 בעקבות הפיגועים הקשים באינתיפאדה השנייה, שחלקם תוכננו ובוצעו עי ערבים כאלו - תושבי יו"ש שיכולים היו להיכנס בקלות לישראל בגלל הזוגיות שלהם ומאז מוארך כל פעם בשנה.

כדי ליצור עיכוב, האופוזיציה נלחמה שהחוק לא יגיע לוועדת החוץ והביטחון, כדי שלא יעבור בקלות לאישור המליאה בקריאה שנייה ושלישית והאופוזיציה אכן הצליחה בכך. כעת, החוק יעלה למליאת הכנסת להצבעה על איזו ועדה תדון בו - עיכוב של עוד כמה שעות לקואליציה.

אחרי שיוחלט (סביר להניח ששם יאושר לוועדת החוץ והביטחון) - הוועדה תאשר אותו לקריאה שניה ושלישית במליאה ואז תישאל השאלה: האם בכלל יש רוב לקואליציה בחוק הזה, כרגע ככל הנראה לא.

ח"כ אורי מקלב הגיב על הפלת הצעת הקואליציה להעביר את חוק האזרחות לועדת החו"ב ואמר: "ישנו פער גדול בין הנסיון של ראש הממשלה בנט ושרת הפנים שקד לשדר עסקים כרגיל למציאות בשטח, המציאות היא כי הממשלה לא מתפקדת, ועדות הכנסת טרם הוקמו והמדינה משותקת. ראינו את זה בוועדות הכנסת בשבוע האחרון וכעת זה בא גם לידי ביטוי בהצבעה החשובה להם. לציבור אין אימון בממשלה הזו וכעת רואים כי אין אימון ואין מחנה משותף גם בתוך הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר