השר לפיד • צפו

"אי תמיכה בחוק, תגרום לפגיעה בביטחון"

שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, לחוק האזרחות ואמר: "אם האופוזיציה תצביע נגד, היא תוכיח שחשוב לה להיות נגד הממשלה, מלהיות בעד המדינה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, למשבר הקואליציוני בנושא חוק איחוד משפחות, השידור הועבר בשידור חי כאן ב'כיכר השבת'.

בפתח דבריו אמר לפיד: "אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה".

"יש מתח מתמיד בין היהודית לדמוקרטית. יש מתח מתמיד בין צרכי הבטחון של מדינת ישראל, לערכים שלה ולזכויות אזרח. זו לא תהיה הפעם האחרונה שהמתח הזה יבוא לידי ביטוי בממשלה. בימים האחרונים התקיים דיאלוג בתוך הממשלה כדי להגיע לפתרונות. הם לא יהיו מושלמים".

"אין פתרונות קלים לבעיות קשות", הוסיף לפיד, "אבל הם ישפרו את המצב. זו המהות של הממשלה הזו. היא ממשלה שפותרת בעיות. גם בנושאים טעונים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני. יש מורכבות. היא חלק מהחיים, היא חלק מניהול מדינה, תפקידנו להתמודד איתה".

"לא צריך להסתתר מהמהות של החוק הזה. הוא אחד הכלים שנועדו להבטיח את הרוב היהודי במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, והמטרה שלנו היא שיהיה בה רוב יהודי.בנוסף לזה, יש לחוק חשיבות בטחונית".

"השב"כ", אמר לפיד, "הציג נתונים שלפיהם בלי שהחוק הזה יעבור היום, תהיה פגיעה מהותית בבטחון ישראל. בלי החוק, תהיה עליה בטרור הפלשתיני. אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר