משבר חוק האזרחות

בנט דוחק באופוזיציה: "הביטחון זה קו אדום"

ברקע משבר חוק האזרחות שחוצה את הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט תקף את התנהלות האופוזיציה וכינה אותה ילדותית. "יש דברים שלא משחקים איתם" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט בהצרתו, היום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שני) בהצרה לתקשורת למשבר סביב חוק האזרחות, וקרא לחברי סיעות אופוזיציה לתמוך בחוק האזרחות. את התנגדויות האופוזיציה כינה כ"משחקים ילדותיים" וככאלו שעלולים לסכן את בטחון המדינה, דבריו של בנט הועברו בשידור חי ב'כיכר השבת'.

"המרחק בין לשכת ראש הממשלה לבין הכנסת הוא בערך 2 דקות נסיעה", אמר בנט, "אבל לפעמים זה מרגיש כאילו מדובר בכוכב אחר. גם אני וגם אתם מגיעים לכאן מתוך יום עמוס עשייה, מהעולם האמיתי, שבו עובדים למען אזרחי מדינת ישראל ומזיזים הרבה מאוד דברים שהיו תוקעים במשך שנתיים. מטפלים בבעיות כמו עובדים סיעודיים לאלפי משפחות במצוקה, סגירת הפירצה שהייתה קיימת שנה וחצי בנתב"ג, חיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל והביטחון הלאומי בשיחה טובה עם הנשיא פוטין, ועוד.

"ואז מגיעים לכאן, ובמקביל לעשייה האמיתית אנחנו רואים פה אינספור משחקים ילדותיים וניסיונות של האופוזיציה להתיש אותנו באלף תרגילים וקונצים. זה בסדר, זו דמוקרטיה ואנחנו יודעים לעשות גם וגם".

בנט הוסיף: "אבל יש נקודות שבהן בכל זאת גם באופוזיציה צריך לגלות אחריות לאומית. אני אומר לחבריי באופוזיציה:
יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום והמדינה צריכה שליטה על מי נכנס אליה ומי מתאזרח בה".

הוא פירט: הכנסת אלפי פלסטינים, אזרוח שלהם ופגיעה בביטחון המדינה בשביל עוד רבע נקודה פוליטית – זה פשוט לא הדבר הנכון לעשות. אנחנו מתקדמים. אנחנו נביא את החוק להצבעה ונפעל בצורה ממלכתית לטובת ביטחון המדינה ולטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

בהמשך נשאה דברים שרת הפנים איילת שקד ואמרה: "נכון לרגע זה אין רוב לחוק", אמרה שקד. "אני מאינה שעד הלילה יהיה לו רוב". שקד קראה לקואליציה, "תגלו אחריות לביטחון מדינת ישראל, תצביעו בעד החוק או שתמנעו. אבל אל תצביעו לראשונה נגד החוק ותפילו אותו".

דבריה של איילת שקד (ערוץ כנסת)

שקד תקפה את סמוטריץ' וטענה: "הוא בוחר לשקר למדינת ישראל, כי אם חוק איחוד משפחות לא יעבור, לא ייגרם נזק למדינת ישראל, הסיבה שהחוק הזה חוקק מלכתחילה היא סיבה ביטחונית - בגלל הפיגועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר