בנאום תקיף

ח"כ אשר לשר כהנא: "הרבנות זה לא עזה"

"שאתה מגיע עם רפורמות שכל מטרתן היא להרוס ולהחריב את חזונם של הרב קוק שיסד את הרבנות, את זה אתה בא להחריב ברגל גסה? הרבנות זה לא עזה", תקף ח"כ יעקב אשר את שר הדתות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) נימק היום (שני) את הצעת האי אמון של הסיעות החרדיות נגד הממשלה, בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ותקף את השינויים שמבקש לקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, במעמד הרבנות הראשית: "אכפת לך ממעמד הרבנות? תדאג להם לתקנים, לשדרוג המחשוב, למבנים, אבל אתה רץ לרפורמות שמטרתן החרבת חזונם של מייסדי הרבנות הראשית".

ח"כ אשר פנה לשר כהנא ואמר: "אני לא יודע מה הניסיון שלך בנושאי דת, אני לא יודע כמה באמת התעמקת ולמדת, אבל אם היה אכפת לך מעמד הרה"ר היית בא ואומר אני שר חדש, אני אדם דתי, אני קודם כל רוצה לעזור לכם בתקנים, בשיפור מערך המחשוב, שבתי הדין יראו כמו היכלות של בתי המשפט ולא ישכנו בבניינים מטים ליפול, אני בא לעזור לכם בשעות נוספות, להוסיף רבנים ודיינים כמה שצריך, ועל הרפורמות שאתה רוצה לעשות דבר עליהם עוד שנה שנתיים כשתוכיח כמה באמת באת לעזור למוסד הזה של הרבנות".

אשר המשיך בדבריו הקשים: "אבל כשאתה מגיע עם רפורמות שכל מטרתן היא להרוס ולהחריב את חזונם של הרב קוק שיסד את הרבנות - למרות שלנו החרדים יש מחלוקת בנושאים האלה אבל היא מחלוקת לשם שמיים - אבל אתה רוצה לקחת את המסורת של הרב קוק, של הרב הרצוג, של הרב אונטרמן, שאתה בא מהציבור הזה, ואת זה אתה בא להחריב ברגל גסה? הרבנות זה לא עזה".

הח"כ מ'דגל התורה' סיים: "הרבנות זה מוסד חשוב שצריך לקבל את המעמד שלו לפחות כמו בתי המשפט. למה אתה רץ עם את הרפורמות שלך? תוכיח את עצמך במשרד הזה שאתה באמת דואג למוסד הזה ואחרי זה תדבר על הרפורמות אם עוד תהיה לכם ממשלה בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר